تمام ابزار توسعه کشور از مسیر تولید می‌گذرد

اشرفی با اشاره به اینکه تمام ابزار توسعه کشور از مسیر تولید می‌گذرد، گفت: توسعه اقتصادی با نگاه به داخل، توسعه فناوری‌های جدید، رشد دانش و تکنولوژی بومی و توسعه کسب و کارها را از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی اشرفی» در سومین همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به نوعی تکمیل کننده شعار سنوات گذشته است، اظهار کرو: تحقق این مهم نیازمند رفع موانع در زیر ساخت‌های تولیدی و ارتقای توان داخلی در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که بایستی در اولویت قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی توسعه اقتصادی با نگاه به داخل، توسعه فناوری‌های جدید، رشد دانش و تکنولوژی بومی و توسعه کسب و کارها را از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» مستلزم فراهم کردن بسترهای بهبود موثر و مفید محیط کسب و کار است، از این رو لازم است بخش‌های دولتی و خصوصی با تعامل و یکپارچگی و با در نظر گرفتن اهداف مشترک، این زمینه را فراهم کنند.

 

وی همچنین هوشمندسازی سیاست‌های تولیدی و تجاری در توسعه کسب و کار در بخش‌های اقتصادی را عامل دیگر تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: عارضه یابی بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی اقتصادی با نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دیجیتال، ضرورت مساله شناسی و تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های درست در حوزه‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی صحیح پشتیبان محور از کلیه فرآیندهای تولیدی، از دیگر ضروریات تحقق این مهم می‌باشند.

 

اشرفی با اشاره به اینکه تمام ابزار توسعه کشور از مسیر تولید می‌گذرد، گفت: هدف سیاست گذار باید حمایت از تولید و کالاهای داخلی باشد و تلاش شود اولویت‌های جلسات مرتبط با این موضوع مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و کارگروه تنظیم بازار بر اساس شعار سال انجام گردد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از سوی دیگر بکارگیری نیروهای بومی در طرح‌ها و سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی با نگاه حمایتی از فرآیندهای تولیدی به خصوص فضای کسب و کار الکترونیکی با توجه به شیوع کرونا یک ضرورت است که می‌تواند زمینه اشتغال مولد، پایدار و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بعنوان یکی از ظرفیت.های قانونی و اجرایی تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه این ستاد در خراسان رضوی بعنوان یکی از استان‌های پیشتاز در برگزاری جلسات و اجرایی شدن مصوبات در کشور مطرح است و از این حیث رتبه اول را دارا می‌باشد.

 

اشرفی همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را دیگر ظرفیت قانونی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و کسب و کارها مطرح کرد و افزود: تلاش می‌شود از این ظرفیت نیز حداکثر استفاده را در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۹۶۵ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۳۱۴ شرکت در استان خراسان رضوی قرار دارد و جایگاه استان بعد از استان‌های تهران با ۳۱۷۰ شرکت و اصفهان با ۵۳۶ شرکت در رتبه سوم قرار دارد همچنین تعداد کل شرکت‌های پارک علم و فناوری استان ۳۵۰ شرکت می باشد که از این تعداد ۹۶ شرکت دانش بنیان است.

کد خبر 1059036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha