کارت زرد دوم مجلس در یک روز به وزیر علوم

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم در مورد اقدامات وزارت علوم برای حفظ سرمایه عظیم علمی قانع نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (4خرداد)مجلس شورای اسلامی سوال سید مصطفی میرسلیم از منصور غلامی در مورد اینکه از سرمایه عظیم علمی متشکل از هشتاد هزار عضو هیات علمی و بیش از سه و نیم میلیون دانشجو، چگونه برای ارایه پیشنهاد چاره جویی مشکلات کشور استفاده شده و چه دستاورد ملموسی برای جامعه داشته است؟ مطرح شد که بعد از پاسخ های وزیر نماینده سوال کننده اعلام کرد از پاسخ ها قانع نشده است و نیاز به رای مجلس است.

 

نمایندگان نیز با رای خود اعلام کردند که از پاسخ های غلامی قانع نشده اند .

 

سید مصطفی میرسلیم در توضیح سوال خود گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان در ۴۲ سال گذشته قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، چطور از این سرمایه عظیم که نزدیک به ۴۰ میلیون دانشجو و ۸۰ هزار عضو هیات علمی است استفاده شده است تا مسائلی که در کشور وجود دارد شناسایی شود و برای حل آن برنامه ریزی شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد، تحصیل دانشگاهی را رها کرده‌اند، این نشان دهنده شکست از نظر سرمایه گذاری دولت برای آموزش عالی است. در واقع ما وقت و بودجه می‌گذاریم اما نتیجه مناسب نمی‌گیریم. چه تعداد از این فارغ التحصیلان به کشورهایی که رقیب ما هستند مهاجرت می‌کنند. در واقع ما نه تنها از سرمایه‌هایمان برای چاره‌جویی کشورمان نمی‌توانیم استفاده کنیم بلکه آنها را در اختیار رقبا می‌گذاریم که از ما جلو بیفتند.

 

وی با بیان اینکه علاقه به حضور در آموزش عالی به اخذ مدرک تحصیلی خلاصه می‌شود گفت:  این موضوع برای وزارت علوم افتخار نیست ،متاسفانه ما رتبه اول مهاجرت نیروی انسانی متخصص به خارج از کشور را داریم ، ما با این همه نیاز نتوانستیم اعضای هیات علمی متخصص را به مراکز صنعتی و خدماتی وصل کنیم که مشکلات را کشف و مسائل را حل و فصل کنند. در حالی که این افراد برای فرصت مطالعاتی به استرالیا، کانادا و اگر بتوانند آمریکا می‌روند.

کد خبر 1059990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha