انجام فعالیت‌های گسترده قرآنی در کانون شهید برزگران گراش

اخوت از برگزاری فعالیت‌های گسترده کانون شهید برزگران گراش بر مبنای قرآن و عترت برای زمینه‌سازی و تحقق تمدن اسلامی خبر داد.

«محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با اشاره به سطح گسترده برگزاری برنامه‌ها و مراسم مذهبی و فرهنگی در کانون شهید برزگران گفت: کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم برزگران گراش یک نهاد کاملاً رسمی متشکل از جوانان و نوجوانان دغدغه‌مند مؤمن و متدین به قرآن کریم است که با اهداف مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم، ایجاد اُنس عمومی با قرآن، تربیت نیروهای قرآنی، جذب نوجوانان و جوانان به قرآن و فضای مسجد، تبیین موضوعی و تربیتی قرآن کریم، انگیزه‌سازی در روی‌آوری به قرآن، فرهنگ‌سازی نذورات و خیرات و موقوفات قرآنی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف از پیش مشخص‌شده کانون، برگزاری محفل ترتیل‌خوانی با محوریت نوجوانان همه‌ساله در ماه مبارک رمضان، برپایی محافل ختم قرآن کریم در مسجد، برگزاری جلسات پاسخ به شبهات دینی و قرآنی، جلسات معرفتی اخلاقی با رویکرد مباحث قرآنی و تفسیری، حفظ موضوعی قرآن کریم، طرح آیه‌های نور در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین زمینه‌سازی تمدن اسلامی و ظهور منجی بشریت حضرت مهدی عجل‌الله کار خود را ادامه می‌دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس اضافه کرد: بهره‌مندی از کارشناسان مجرب در زمینه‌های مختلف فرهنگی قرآنی از شاخصه‌های این دوره‌ها و کلاس‌ها است. حضور روحانیون ارجمند و نیز کارشناسانی در حوزه‌های مختلف و متنوع از جمله رسانه، مهدویت، زیست‌شناسی، هوشبری و اتاق عمل، علوم و فنون قرائت قرآن کریم و... این کلاس‌ها را به حداکثر بهره‌وری رساندند.

 

وی به برنامه‌های این کانون فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و همچنین حفظ جزء ۳۰ قرآن در ماه مبارک رمضان، قرائت قرآن کریم توسط قاریان شهر، پخش دعای هر روز ماه مبارک رمضان، طرح معماهای قرآنی، مسابقه فرهنگی قیام، معرفی کتاب با موضوع شهدا، کارشناس آنلاین در موضوعات متنوع، پخش کلیپ انگیزشی شامل قرائت قاریان مختلف جهان، پخش کلیپ‌های کارشناسان مذهبی، پخش کلیپ آموزشی اساتید برجسته کشوری و کلیپ‌های معارفی و اخلاقی، پخش مصاحبه از خانواده‌های قرآنی و نوجوانان قرآنی شهر و پرسش و رصد محفوظات قرآن‌آموزان و تعلیم و تدریس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم محتوای هر شب کلاس را در ماه مبارک رمضان تشکیل داده است.

 

اخوت ادامه داد: جشن میلاد امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام، مراسم احیای شب‌های قدر و همچنین جشن شب عید فطر از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه رمضان به‌صورت مجازی برگزار شده است. به منظور تشویق و ترغیب قرآن‌آموزان، جوایزی از قبیل کمک‌هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و کمک‌هزینه سفر جمکران و زیارت قبر مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و جوایز ارزنده دیگر به‌صورت نقدی و غیرنقدی برای عزیزان در نظر گرفته شده که به قید قرعه و در پایان دوره، طی مراسمی در شب عید سعید فطر اهدا شده است.

کد خبر 1061392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha