انتخابات، بازتابی از اقتدار بیرونی و انسجام ملی است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انتخابات بازتابی از اقتدار بیرونی و انسجام ملی است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان از قدرت ایران در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به کمبود برق و آب لازم است تا تدابیر لازم جهت مصرف بهینه از انرژی اتخاذ شود.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه دستگاه های مربوطه از ابتدای امسال نسبت به کمبود انرژی هشدار دادند، گفت: بایستی در مصرف بهینه از انرژی مشارکت همگانی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه در سال 42 به دلیل عدم همراهی مردم، رژیم پهلوی انقلاب را سرکوب کرد، گفت: در سال 57 به دلیل حضور در صحنه مردم شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۴۲ رهبر همان رهبر، هدف همان هدف بود اما انقلاب به نتیجه نرسید، از اینرو حضور همیشه در صحنه مردم در برهه های حساس انقلاب، این نظام را به اینجا رسانده است.

 

وی حضور در صحنه مردم ایران را عامل اقتدار کشور در منطقه خواند و افزود: در حال حاضر بدون حضور و نظر ایران در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود.

 

آیت الله خاتمی به تعبیر رهبری مبنی بر اینکه مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند، اشاره کرد و گفت: امروز هم حرف آخر را مردم می‌زنند.

 

به گفته وی، میانگین حضور مردم زنجان در انتخابات از سایر استان‌ها بیشتر بوده است که امسال نیز این حضور پررنگ خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه انتخابات بازتابی از اقتدار بیرونی و انسجام ملی است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان از قدرت ایران در برابر دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این ایام، ایام گله گذاری نیست و باید در صحنه بود، گفت:  انتخابات رای به اسلام، انقلاب، ایران مستقل و نظام جمهوری اسلامی است.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در استان تاکید کرد و گفت: با افرادی که اقدام به فعالیت غیر قانونی ماینرها در استان می‌کنند برخورد شود.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های سلطانیه و شماره سه به شدت پیگیری می‌شود، افزود: هیچ روستایی نباید مشکل آب شرب داشته باشد.

 

به گفته وی، کشاورزان بدانند که استفاده از آب شرب که با هزاران زحمت به دست می‌آید برای آبیاری و دام و طیور نباید استفاده شود.

 

این مقام مسئول در خصوص انتخابات نیز خاطرنشان کرد: منافع و مصالح ملی ارجح بر منافع و مصالح شخص، گروه و جناح است، بنابراین در این انتخابات، هیچ کسی در انتخابات نباید تماشاچی باشد، به ویژه در این زمینه انتظار از نخبگان بیشتر است.

 

دادستان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های ادارات الکترونیکی، دیجیتال و به صورت سامانه‌های یارائه‌ای است و نباید با قطع برق خدمات به مردم قطع شود، گفت: نسبت به روند برخورد با ماینرها به شدت انتقاد داریم.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه 3 هزار و ۱۰۱ ماینر با ۵۷ مزرعه در استان زنجان کشف شده است، افزود: تنها ۹ پرونده با ۲۰۳ ماینر در قوه قضائیه در حال بررسی است.

 

این مقام مسئول با یادآوری الکترونیکی بودن رای‌گیری‌ها در انتخابات افزود: در صورت قطعی باید پیش‌بینی‌های لازم برای برق اضطراری اندیشیده شود.

 

کد خبر 1063695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha