سود بنگاه های اقتصادی در تورم دچار اضمحلال شده است

چوپانی گفت: سود بنگاه های اقتصادی در تورم دچار اضمحلال شده است و در انتهای سال بنگاه های اقتصادی به دلیل تورم نیازمند نقدینگی جدید می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» عصر امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در پنجاهمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در استان گلستان وجود دارد و مسیر ریلی، هوایی و دریایی و جاده ای برای تجارت با کشورهای سی.ای.اس می توانیم بهره ببریم.

 

رئیس اتاق بازرگانی گلستان ادامه داد: باید متوازن با توسعه صنعت تامین منابع آبی نیز در این منطقه در نظر گرفته شود و یکی از این اقدامات شیرین کردن آب دریای خزر است.

 

چوپانی بابیان اینکه سرانه درآمد مردم استان گلستان 50 درصد درآمد میانگین سرانه کشور است، متذکر شد: فقر متراکم در استان دیده نمی شود و این مهم نشان می دهد که کارگزاران دولتی در این منطقه خوب عمل کردند.

 

وی افزود: سود بنگاه های اقتصادی دچار اضمحلال در تورم کشور شده است و در انتهای سال بنگاه های اقتصادی به دلیل تورم نیازمند نقدینگی جدید می شوند.

 

این مقام مسئول متذکر شد: این مسئله ممکن است منجر به یک فروپاشی و از بین رفتن سرمایه ها در کشور شود اگر این شرایط برای دو سال دیگر تداوم پیدا کند بانک ها قادر به تامین نقدینگی این بنگاه های اقتصادی نخواهند بود.

 

چوپانی ابراز داشت: اگر به دنبال این هستیم که منطقه آزاد احیاء شود باید امکانات و اعتبارات لازم را تامین کنیم.

کد خبر 1066669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha