۲۶ دانشگاه ایران در فهرست دانشگاه  های جوان برتر رتبه بندی «تایمز» قرار گرفتند

دهقانی گفت: در بین ۴۷۵ دانشگاه جوان و برتر دنیا در رتبه بندی «تایمز»، ۲۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه اول ایران در این فهرست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (شنبه 5 تیر) از حضور 26 دانشگاه ایران در نظام رتبه ‌بندی «تایمز» خبر داد و به خبرنگاران گفت: در این فهرست نام دانشگاه‌های جوان دنیا با قدمتی کمتر از ۵۰ سال منتشر شده است.

رئیس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری ادامه داد: این دهمین فهرست دانشگاه‌های برتر جوان است که در دنیا از سال ۲۰۱۲ تا کنون به صورت سالانه توسط پایگاه «رتبه ‌بندی تایمز» ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در بین 475 دانشگاه جوان و برتر دنیا در رتبه بندی «تایمز»، 26 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است که

دانشگاه علوم پزشکی کردستان با رتبه 50 و قرار گرفتن در فهرست 50 دانشگاه برتر دنیا دانشگاه اول ایران در این فهرست است.

دهقانی اعلام کرد: سایر دانشگاه­های حاضر در این رتبه بندی، دانشگاه کاشان(114)، دانشگاه صنعتی شیراز (123)، دانشگاه علوم پزشکی ایران  (127)، دانشگاه صنعتی اصفهان (145)، دانشگاه یاسوج (146)، دانشگاه محقق اردبیلی ( 155)، دانشگاه کردستان (165)، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کرمان، دانشگاه لرستان، دانشگاه مازندران، دانشگاه سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود (300-251) دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه گیلان، دانشگاه رازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه شهرکرد (350-301)، دانشگاه اراک، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه یزد (400-351)، دانشگاه بیرجند و دانشگاه سیستان و بلوچستان (401+) هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه­های علوم پزشکی کردستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، لرستان، رازی، تربیت رجائی، اراک، حکیم سبزواری و سیستان و بلوچستان که امسال در رتبه بندی حضور دارند سال گذشته در این فهرست حضور نداشتند.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه های جوان «تایمز 2021»، دانشگاه های 17 کشور اسلامی حضور دارند که کشورهای ترکیه، ایران به ترتیب با 31 و 26 دانشگاه به لحاظ تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی، رتبه اول و دوم را دارند و کشور مصر با 15 دانشگاه در رتبه سوم قرار دارد و به لحاظ رتبه دانشگاهی نیز دانشگاه الفیصل عربستان سعودی(36)، دانشگاه قطر (43) و دانشگاه علوم پزشکی کردستان ایران (50)، به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در بین کشورهای اسلامی دارند.

دهقانی عنوان کرد: رتبه  ­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

کد خبر 1070170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha