حرم مطهر رضوی گنجینه‌ای بی نظیر از هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی است

حجت الاسلام مروی گفت:صرف نظر از قداست روحانی و موضوع زیارت، بارگاه مطهر رضوی همراه خود اطلاعات بسیاری از تاریخچه هنر و هنرمندان و گنجینه‌ای حاوی مجموعه باورها و آداب و رسوم ملت مسلمان ایران در طول تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «احمد مروی» در دیدار وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به قدمت بیش از ۷۰۰ سال حرم مطهر امام رضا(ع)، این مکان را گنجینه‌ای بی نظیر از هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و اظهار کرد: صرف نظر از قداست روحانی و موضوع زیارت، بارگاه مطهر رضوی همراه خود اطلاعات بسیاری از تاریخچه هنر و هنرمندان و گنجینه‌ای حاوی مجموعه باورها و آداب و رسوم ملت مسلمان ایران در طول تاریخ است که مغفول مانده و باید به این ابعاد و جنبه‌های حرم مطهر نیز پرداخته و برای مردم بیان شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تسهیل زیارت را یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی معرفی و اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با ارائه طرح‌ها و پیشنهادات خود می‌تواند به تسهیل تشرف آسان زائران به مشهد و حرم مطهر و افزایش زمان حضور زائران در بارگاه امام رضا(ع) کمک کند.

 

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از مزیت‌های بومی و فرهنگی مناطق مختلف جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی، ابراز کرد: صنایع دستی یكی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال زایی است، از سوی دیگر کشور ایران به جهت برخورداری از طبیعت متنوع بستر بسیار مناسبی برای گردشگری طبیعت دارد.

 

حجت الاسلام مروی گفت: آستان قدس در راستای توانمندسازی روستاییان محروم، طرح‌های اشتغال زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری را دنبال می‌کند تا با استفاده از مزیت‌های هر منطقه به رونق اقتصادی، احیای قدرت مولد بودن روستاها و تشویق روستاییان برای ماندن در زادگاه خود کمک کند.

کد خبر 1072461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha