مصوبه کنکوری شواری عالی انقلاب فرهنگی ناپخته است

فلاحی با بیان اینکه مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی به دور از عدالت آموزشی است گفت: این مصوبه با کارشناسی عمیق و پخته انجام نشده است.

«احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کار شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاری است و مجلس شورای اسلامی باید قانون گذاری کند.

 

وی افزود:شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا درباره کنکور مصوبه داده است در گذشته هم وارد موضوع مهدکودک ها شده بود در حالی که باید این موضوعات به مجلس شورای اسلامی گذاشته شود تا مجلس ریل گذاری های لازم را کند.

 

فلاحی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید سیاست گذاری کند گفت: در طرح اخیر درباره کنکور کارشناسی به صورت عمیق نبوده است و پشتوانه ای ندارد. 60 درصد سوابق تحصیلی و شرط معدل برای دانشگاه ها گذاشته شده است بدون اینکه زیرساختی در نظام آموزشی کشور آماده باشد این از عدالت آموزشی به دور است.

 

سخنگوی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورا نباید در این حیطه ورود پیدا کند گفت: باید به  مجلس به این موضوعات تخصصی تر و با کارشناسی وارد شود. نمی توان یک کار عجله ای انجام داد و یک تصمیم مقطعی و ناپخته گرفته شود.

 

فلاحی تاکید کرد: پیشنهاد داده شده که طرح پخته تر شود و دو سال فرصت هست تا این طرح را کارشناسی تر شده ارایه داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۴۰۰/۴/۱ موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد .بر اساس مفاد مصوب شده که مقرر شد از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، چند موضوع مصوب شد: سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی ۴۰ درصد باشد. در کنکور سراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود.

امتحان سراسری برای دروس تخصصی ۲ بار در سال برگزار شود.نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می شود تا ۲ سال اعتبار داشته باشد.

دانشگاههای کشور می توانند حد نصابی برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش کنند.

کد خبر 1072940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha