سند جامع اقامه نماز در حال تدوین است

حجت الاسلام موسوی گفت: سند جامع اقامه نماز استان قزوین در حال بررسی و تدوین است تا دورنمای فعالیت های این حوزه با استفاده از دیدگاه های دانشگاه و حوزه مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «سید قریش موسوی» در نشست تجلیل از ائمه جماعات ادارات کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: یکی از وظایف مهم ستاد اقامه نماز تشریح اهمیت نماز برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و تبیین آن در جامعه است و برای اینکه به نماز هرچه بیشتر توجه شود باید راهکار لازم هم ارائه شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: امروز وظیفه اساسی ما حفظ و اقامه نماز در بین آحاد مردم به ویژه جوانان است، اقامه نماز هم یک وظیفه ذاتی و همگانی است و تشریفات نمی‌خواهد هر کسی در حوزه مدیریت و مسئولیت خود در دستگاه‌ ها باید برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز کار کند و بکوشد.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هر ساله تنها برای چند موضوع مهم پیام می دهند و یکی از این موارد که ایشان بسیار پیگیری می کنند، امر اقامه نماز است.

 

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: متأسفانه آن گونه که باید به جایگاه نماز توجه نشده است، اشاعه فرهنگ نماز یکی از نیاز‌های ضروری بوده و باید به‌ گونه‌ای اقامه شود که اثرگذار و اثربخش در زندگی فردی و اجتماعی هر فرد عامل باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: فرزندان از گفتار، رفتار و کردار والدین الگوبرداری کرده و همان را عمل می‌کنند، به همین دلیل پدران و مادران در اقامه‌ به موقع نماز مقید باشند تا فرزندان هم خود را مکلف به برپایی این فریضه‌ بدانند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد:  باید تلاش کنیم با توجه به تأثیر مثبتی که نماز در زندگی روزمره دارد، نقش آن را در جامعه پررنگ تر کنیم و در این زمینه دستگاه‌ های فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی دارند.

 

وی اعلام کرد: لازم است با اجرای طرح‌هایی راهبردی در راستای فراگیر کردن نماز، اقدام کنیم تا بتوانیم این واجب الهی را در بین نوجوانان و جوانان کشور که آینده سازان میهن اسلامی هستند، نشر دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی نماز را موجب امنیت و آرامش روحی جامعه دانست و اهار کرد: والدین به ویژه مادران لذت اقامه نماز را به کودکان بچشانند؛ اگر چراغ نماز در خانه‌ها روشن باشد، دل انسان‌ها هم به نور الهی منور می‌شود و همین موجب سعادتمندی آنها خواهد شد و اگر در جامعه نماز اقامه شود اما منجر به کاهش آسیب ها و ناهنجارهای اجتماعی نشود، در حقیقت نماز به معنای واقعی آن اقامه نشده است.

 

وی توضیح داد: اگر مسئولان جامعه به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستند، باید ترویج فرهنگ نماز را در رأس برنامه های خود قرار دهند؛ بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان نظام و دولت موضوع ترویج فرهنگ نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: دستگاه های مرتبط با ترویج فرهنگ نماز جماعت در کنار فعالیت های روزانه علاوه بر مبحث نماز، به موضوع زکات، خمس، امر به معروف و نهی از منکر هم توجه داشته و مشارکت فعال داشته باشند.

 

وی یادآور شد: سند جامع اقامه نماز استان قزوین در حال بررسی و تدوین است تا دورنمای فعالیت های این حوزه با استفاده از دیدگاه های دانشگاه و حوزه مدیریت شود.

 

کد خبر 1073115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha