ازدواج آسان در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) بزرگترین الگوی ازدواج جوانان ما بوده و این امر باید همواره مورد توجه باشد که ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت برنامه های هفته ازدواج امروز (۲۱ تیر ماه) به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور حجت الاسلام «سیدعلی فتح میرمحمدی» مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رحمت الله شاکری، معاونت فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد برگزار شد.

 

«احد جمالی» در این نشست حضرت فاطمه زهرا (س) را سرور بانوان دو عالم دانست و بر توسعه زیرساخت های فرهنگی ازدواج در استان تاکید کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و دولت کلیه راهبردها و تلاش خود را در کاستن از این زمان به وجود آمده در تاخیر ازدواج به کار گرفته اند و کلیه دستگاه ها و نهاد ها باید در این زمینه اقدام لازم را به عمل آورند.
 

 

وی از خانواده ها خواست نسبت به ازدواج جوانان خود سخت گیری نکنند و با رهنمودهای خود، جوانان را به سمت زندگی ساده و به دور از تجملات سوق دهند.
 

 

جمالی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شرایطی که در کشور وجود دارد، موضوع ازدواج براساس توصیه های دینی که امر ازدواج را سفارشات متعددی به آن شده باید تلاش بیشتری در امر ازدواج جوانان انجام دهیم تا شرایط ازدواج برای آنها مهیاتر شود.
 

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرهنگ سازی امر ازدواج در استان، بر نقش مهم، اساسی و حضور خیرین، سمن ها، تشکل های مردم نهاد، صدا و سیما و رسانه ها در این عرصه تاکید و خواستار مشارکت دستگاه های فرهنگی در این امر خداپسندانه شد.

کد خبر 1075098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha