برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه همزمان با هفته ازدواج در استان مرکزی

امیدی از برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته ازدواج در استان مرکزی خبر داد.

«مرتضی امیدی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) به اعلام روز شمار و برنامه های هفته ازدواج پرداخت و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هفته ازدواج «سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)» از تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه همزمان با هفته ازدواج بالغ بر 200 عنوان برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می شود، افزود: این برنامه ها به همت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه های عضو ستاد تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به افتتاح دو مرکز مشاور در شهرهای اراک و ساوه در این ایام، بیان کرد: با این دو مرکز، مراکز مشاوره تحت نظر اداره ورزش و جوانان به 6 مرکز می رسد.

 

این مقام مسئول تجلیل از زوج های جوانان را از دیگر برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: تجلیل از زوج های جوان شاخص استان از برنامه های این ایام بود که در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ارائه مشاوره نیم بها به زوج های جوان در مراکز مشاوره را از دیگر برنامه های این هفته دانست و ادامه داد: بازدید رایگان زوج های جوان از موزه های سطح استان و غاز نخیر از دیگر برنامه ها است.

 

امیدی همچنین به نشست ها، برنامه های تلویزیونی و کارگاه های آموزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این نشست ها و کارگاه ها با هدف تروج فرهنگ ازدواج آستان و تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج برگزار می شود.

 

این مقام مسئول، با اشاره به روز شمار هفته ازدواج افزود: روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه با عنوان ازدواج بهنگام و آگاهانه، ترویج زندگی ساده، مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر نامگذاری شده است.

 

وی سه شنبه ۲۲ تیر ماه را نقش مشاوره تخصصی پیش از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار جوانان  دانست و ادامه داد: چهارشنبه ۲۳ تیر ماه، ترویج و تسهیل ازدواج با مشارکت خیرین، سازمان های مردم نهاد و فعالان امر ازدواج است که در این روز برنامه های متنوعی برگزار خواهد شد.

 

امیدی پنج شنبه ۲۴ تیر ماه را توانمند سازی جوانان، تقویت مهارت های مدیریت خانواده در زوج های جوان، جامعه سالم و با نشاط عنوان کرد و خاطر نشان کرد: جمعه ۲۵ تیر ماه نیز با عنوان ازدواج، ترویج فرزند آوری، تقویت مهارت های فرزند پروری، جامعه جوان، پویا و بالنده نامگذاری شده است.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: روز شنبه ۲۶ تیرماه با عنوان، عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی _ ایرانی و تعالی خانواده و یکشنبه ۲۷ تیرماه نیز با عنوان سواد رسانه ای، آگاهی بخشی به جوانان با بهره گیری از تولیدات آموزشی و فرهنگی در فضای مجازی نامگذاری شده است .

 

کد خبر 1075235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha