رشد ۲ درصدی ازدواج در استان زنجان

خلیلی سن ازدواج جوانان در سال گذشته را ۲۷ سال آقایان و ۲۲ سال خانم ها عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۸۲۲۷ مورد ازدواج در استان ثبت شد و رشد ۲ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته ازدواج اظهار کرد: رسانه ها نقش موثری در فرهنگ سازی ازدواج آسان و رفع موانع ازدواج دارند.

 


علی خلیلی به تاکیدات دین مبین اسلام برای ترویج ازدواج اشاره کرد و گفت: سنگینی مهریه در جامعه چشم و هم چشمی جوانان در تهیه جهیزیه و مراسم عروسی پرهزینه از موانع ازدواج است.

 


وی با بیان اینکه سخت گیری والدین و القا برای جوانان از دیگر موانع ازدواج است، گفت: بهانه ادامه تحصیل جوانان نیز از موانع ازدواج مطرح می شود.

 


به گفته خلیلی، سازمان ورزش و جوانان استان زنجان برنامه های متعددی برای ترغیب جوانان به ازدواج پیش بینی کرده است که از آن جمله می توان به 116 کارگاه آموزشی ازدواج به صورت حضوری و مجازی اشاره کرد.

 


مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان به وجود 9 مرکز مشاوره ازدواج در استان زنجان اشاره کرد و گفت: توزیع 14 پوستر، تهیه کلیپ 90 دقیقه ای با موضوع ازدواج، راه اندازی پویش های ازدواج آسان، تهیه جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تهیه 580 اقلام برای خانواده های نیازمند، برگزاری جشنواره های ازدواج در فضای مجازی، انجام مشاوره رایگان در مراکز مشاوره، تشکیل 9 کارگاه مهارت آموزشی، 1713 مراجعه به مرکز تحکیم خانواده و 703 مورد خدمات مشاوره از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه ازدواج جوانان است.

 


وی به پیگیری برای تسهیلات ازدواج در این مجموعه اشاره کرد و افزود: خدمات مشاوره رایگان و حمایت از مراکز خضوصی ازدواج نیز مورد توجه این اداره است.

 


به گفته خلیلی، سن ازدواج جوانان در سال گذشته 27 سال آقایان و 22 سال خانم ها بود و 8227 مورد ازدواج رخ داد و رشد 2 درصدی داشت.

 


وی به تشکیل کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج اشاره کرد و گفت با توجه به تاکید ستاد، برنامه های این هفته به صورت مجازی اجرا می شود.

 


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: تقدیر از زوج های موفق استان زنجان و تولید هفت برنامه صهبای عشق نیز برای این هفته پیش بینی شده است.

کد خبر 1075397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha