قدردانی از بانوان نمونه و برگزیده دادگستری فارس در همایش «حجاب و عفاف»

همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از بانوان نمونه و برگزیده دادگستری فارس در همایش «حجاب و عفاف» قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با همکاری مرکز توسعه حل اختلاف و معاونت فرهنگی دادگستری استان  فارس، همایش «عفاف و حجاب» در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی «شهید قدوسی»  دادگستری شیراز برگزار شد و از بانوان نمونه  و محجبه  تقدیر به عمل آمد.

این همایش با رعایت شیوه نامه بهداشتی و با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونان و جمعی از بانوان شاغل در دادگستری و مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد.

حجت الاسلام «سید کاظم موسوی» در این مراسم با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع)  و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج و عفاف و حجاب از تلاش های بانوان شاغل در دادگستری و مجموعه توسعه حل اختلاف استان فارس برای انجام وظایف محوله و رعایت شئونات اسلامی در محیط کار قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: عفاف و حجاب و شیوه رفتار والدین به ویژه مادران در تربیت و پرورش فرزندان نقش مهمی دارد و برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهر بینانه مادی گرایان، حجاب مایه اسارت زن نیست.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) فرموده اند، صیانت زن به وسیله عفاف و حجاب، او را شاداب تر و پایدارتر می کند. 

در این مراسم «ارسلان اشرافی»، نیز گفت: حدود 12 درصد از قضات و 25 درصد از کارمندان دادگستری استان فارس را بانوان تشکیل می دهند و بانوان در مجموعه قضایی استان در حساس ترین، پست های سازمانی مشغول به کار بوده و در نظم و انضباط، همکاری و هماهنگی با مدیریت، دقت در انجام امور محوله، داشتن تحصیلات عالیه و همچنین اهتمام در امور پژوهشی در حد بالایی قرار دارند.

معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس افزود: حجاب، محدودیت نیست بلکه مصونیت برای شرکت زن در فعالیت های دینی سیاسی و اجتماعی است و احساس امنیت، خودسازی و تهذیب نفس و همچنین تحکیم مبانی خانواده از جمله فلسه حجاب است.

گفنتی است در پایان این مراسم  از 25 تن از بانوان شاغل که بر اساس ارزیابی ها و شاخص های تعریف شده در این زمینه برگزیده و برتر شناخته شدند با اهدای لوح قدردانی شد.

کد خبر 1075753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha