طرح شهید و جانباز اعلام شدن جهادگران آسمانی در حال پیگیری است

زهرایی گفت: تصویب طرح شهید و جانباز اعلام شدن جهادگران آسمانی در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، سردار «محمد زهرایی» امروز (۲۴ تیر) در مراسم جهادگران آسمانی که در آیسک برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد خون شهدای کربلا است و چیزی که دشمنان در کربلا نگذاشتند رقم بخورد، اما با خون پاک شهدا در انقلاب اسلامی با تشکیل حکومت اسلامی و فقه سیاسی رقم خورد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه دیانت و اسلام و شرع در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردم جاری است، گفت: سیاست، اقتصاد، امنیت، معیشت، محرومیت زدایی و نگاه فرهنگی مردم با شرع و اسلام گره خورده است و اینجا نقطه آغاز رویارویی جبهه حق و باطل است و  امروز تمدن غرب در حال فروپاشی و تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است.

 

زهرایی در ادامه بیان کرد: این خیال واهی است که تصور کنیم دشمنان ما دشمنی خود را با ما کنار بگذارند چرا که آنها با شکل گیری تمدن سازی اسلامی مشکل دارند و از این منظر مذاکرات وین ما را به نتیجه نمی رساند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر دچار خطای محاسباتی نشویم و با بصیرت عمل کنیم متوجه خواهیم شد که دشمنی آنها در این است که فشار حداکثری چه از طریق نظامی و چه غیر نظامی بر ایران اسلامی وارد کنند، افزود: ماهیت جنگ دشمن ثابت است و دفاع مقدس نوین امروز با هشت سال دفاع مقدس تفاوتی ندارد تنها تاکتیک دشمن فرق کرده است و در حال حاضر شاهد جنگ اقتصادی هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: در زمان جنگ نظامی افسر آموزش دیده نظامی ما باید در خط مقدم می بود و حال اینکه در جنگ اقتصادی، کارآفرین، تولید کننده و صادر کننده  ما در خط مقدم است.

 

زهرایی با بیان اینکه بسیج این مولود انقلاب چه در جنگ دفاع مقدس و چه در جنگ اقتصادی حضور دارد، عنوان کرد: بسیج تشکیلاتی انقلابی از جنس مردم، برای مردم و از آن مردم است.

 

وی با اشاره به جنگ با فقر و محرومیت در کشور، تصریح کرد: بسیج در جنگ با محرومیت باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کند که با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه مردم ایران اسلامی نشان دادند که بارقه امید در دل‌ها زنده شده است، چرا که در گام دوم انقلاب دولتی مردمی و انقلابی برسر کار می آید.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در جنگ اقتصادی پیروز نمی‌شویم مگر اینکه همه امور به مردم برون سپاری شود، ادامه داد: رمز موفقیت در جنگ با فقر و اقتصاد مقاومتی وجود رهبرانی اجتماعی و از دل مردم است، آن گونه که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از دل مردم بودند. 

 

زهرایی با اشاره به اینکه ۴۷ جهادگر آسمانی در جنگ اقتصادی جان خود را در اردوهای جهادی از دست دادند، گفت: همه تلاش‌های خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم قانونی را در مجلس تصویب کنیم که عزیزانی که به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند اگر در اردو دچار مشکل شوند در قالب جانباز و اگر جان خود را از دست دادند در قالب شهید از آنها یاد شود.

 

وی در پایان افزود: این مهم باید در گام نخست به عنوان یک قانون در مجلس تصویب شود که به عنوان یک طرح به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است و اگر در صحن علنی مجلس مطرح و نمایندگان به آن رأی دهند در این طرح اتفاق بزرگی در بحث اردوهای جهادی رقم می‌خورد و جهادگران که جان خود را در این راه از دست دهند مانند شهدای مدافع حرم و مدافع وطن لقب شهید داده می‌شود.

 

 

کد خبر 1075903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha