پیش بینی جمع آوری ۵۵ میلیارد ریال نذورات مردمی در عید قربان

حق گویان گفت: در سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد ما در حوزه عید قربان بوده که امسال پیش بینی می کنیم پنج و نیم میلیارد تومان جمع آوری نذورات مردمی داشته و این کمک ها را به خانواده های نیازمند تقدیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۲۷ تیر) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: عید بزرگ قربان را که از اعیاد بزرگ مسلمان است پیش رو داریم و این عید یادآور فداکاری و ایثار حضرت ابراهیم (ع) در راه رضای معبود و تسلیم حضرت اسماعیل (ع) در برابر معبود در قربانگاه عشق است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: قربانی کردن در این روز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که حضرت علی (ع) می فرماید اگر مردم می دانستند در قربانی چه آثار و برکاتی است قرض کرده و قربانی می کردند.

 

وی عنوان کرد: بسیاری طالب هستند قربانی خود را به خانواده های نیازمند دهند و در شرایط اقتصادی امروز برای خانواده های نیازمند تأمین مایحتاجی مانند گوشت سخت است که ان شاالله در روز عید تمام خانواده های نیازمند در سطح جامعه را از این قربانی بهره مند کنیم.

 

حق گویان اعلام کرد: به منظور رعایت نکات بهداشتی به صورت محدود در شهرستان قزوین قربانگاه و محلی در ورودی روستای شهرستانک آماده شده است و دام ها از مددجویان خریداری می شود و کسی که نذر قربانی دارد، ادا می شود و گوشت های قربانی با رعایت نکات بهداشتی بسته بندی شده و به دست خانواده های نیازمند می رسد.

 

وی تصریح کرد: ۱۷ اداره کمیته امداد در سطح استان، ۱۱۸ مرکز نیکوکاری، پایگاه های بسیج و مساجد در سطح استان برای دریافت نذورات آماده هستند و قربانی را دریافت کرده و خانواده های نیازمند تحویل می دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: درخواست داریم نیکوکاران کمک کنند که برای کمک های نقدی شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ در نظر گرفته شده و همچنین افراد با تماس با شماره ۰۲۸۳۳۸۰۸ می توانند کمک های خود را داشته باشند.

 

وی گفت: در سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد ما در حوزه عید قربان بود که امسال پیش بینی می کنیم پنج و نیم میلیارد تومان جمع آوری نذورات مردمی داشته و این کمک ها را به خانواده های نیازمند تقدیم کنیم.

 

حق گویان در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان اظهار کرد: ما در کمیته امداد نزدیک به ۳۲ هزار خانوار با جمعیت ۶۲ هزار نفری زیرپوشش داریم که از کمیته امداد مستمری دریافت می کنند، سال گذشته ۵۶۰ هزار تومان برای خانواده پنج نفر به بالا مستمری واریز می شد که امسال این رقم به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.  

 

وی خاطر نشان کرد: این رقم افزایشی نشان دهنده رشد چشمگیر در پرداخت مستمری است، البته با توجه به وضعیت اقتصادی این مبلغ آن چنان چشمگیر نیست و برای هزینه ها ناچیز است و کماکان نیازمند مساعدت مردم استان هستیم تا بتوانیم نیازهای اولیه خانواده های محروم را تأمین کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: سال گذشته ۵۰ هزار نفر کمک موردی در حوزه اشتغال، جهیزیه، معیشت، درمان و مسکن داشتیم که قریب هشت و هفت دهم درصد به جمعیت استان سرویس خدماتی موردی و دائم داده ایم.

 

وی یادآور شد: اهدای ۹۸۶ مورد جهیزیه به نوعروسان، اهدای ۲ هزار و ۶۵۲ وسایل گرمایشی و سرمایشی به خانواده های نیازمند، کمک ۲ و نیم میلیاردی به حوزه درمان و سوتغذیه، بازسازی و ساخت ۲ هزار و ۳۸۲ واحد مسکونی و غیره از جمله اقدامات کمیته امداد در سال گذشته بوده است.

 

کد خبر 1076781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha