تزریق واکسن کووایران برکت در استان کرمان آغاز شد

با ورود نخستین محموله واکسن کوو ایران برکت به کرمان در روزهای اخیر؛ تزریق آن در همه دانشگاه های علوم پزشکی استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ واکسیناسیون گروه های هدف که از پایان سال گذشته در استان آغاز شده، این روزها با واکسینه کردن افراد 60 ساله در حال انجام است.

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون 323 هزار دُز واکسن وارد استان شده که 158 هزار دُز آن مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مابقی برای دیگر دانشگاه های استان است؛ افزود: 20 هزار دُز واکسن دیگر در راه است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون  73 درصد جمعیت بالای 70 سال حداقل دُز اول واکسن را دریافت کردند؛ افزود: تا 6 مردادماه جاری واکسیناسیون 60 ساله ها تمام می شود.

 

بر اساس این گزارش، تا ساعت 15 عصر روز دوشنبه(28 تیرماه) در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان 205 هزار و 69 نفر دُز اول واکسن و  76 هزار و 995  نفر دُز دوم را دریافت کردند.

 

کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند بهترین واکسن در دسترس ترین آن است و اثرِ ثابت شده واکسن ها تأثیر محسوس آن در کاهش مرگ و میر و ابتلای خفیف به بیماری کرونا است.

 

واکسن های سینوفارم چین، آسترازنکا کره و اسپوتنیک V روسیه  عمده واکسن هایی بوده که تاکنون در استان کرمان به کادر درمان، جانبازان، سالمندان و... تزریق شده است.

 

با ورود نخستین محموله واکسن کوو ایران برکت به استان کرمان در روزهای اخیر که تزریق این واکسن ایرانی به صورت عمومی در چند استان از ۱۶ تیرماه آغاز شد؛ تزریق آن از هفته جاری در استان کرمان و در همه حوزه های دانشگاه علوم پزشکی نیز آغاز شده است.

 

دکتر حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حدود 5 هزار دُز واکسن برکت به دانشگاه علوم پزشکی کرمان اختصاص یافت.

 

واکسن برکت در حوزه های علوم پزشکی بم، جیرفت، رفسنجان و سیرجان نیز به تعداد محدود در حال تزریق است.

 

محمدعلی روح اللهی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان هم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: واکسن، کار تخصصی است و مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از روز نخست که تولید آن را آغاز کرد، تأکید داشت هر گونه اظهار نظر در این باره به علوم پزشکی واگذار شود.

 

وی افزود: مجموعه بنیاد برکت واکسن های تولیدی را در اختیار وزارت بهداشت می گذارد و متعاقباً وزارتخانه نیز سهمیه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی استان ها اختصاص  می دهد.

 

روح اللهی اظهار کرد: مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی در استان مطالبه گری داشته باشند تا سهم قابل ملاحظه ای از این واکسن به استان اختصاص داده شود.

 

 

 

کد خبر 1077272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha