​عید قربان جشن همدلی و مواسات است

حجت الاسلام شهابی، عید قربان را عید همدلی و مواسات دانست و گفت: تقرب الهی در عید قربان جز با انفاق، ایثار و همدلی ممکن نیست.

حجت الاسلام «عین الله شهابی» پیشاپیش با تبریک عید سعید قربان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در روایات اسلامی مهمترین و بزرگترین عید مسلمانان عید سعید فطر و قربان است.

 

 امام جمعه آزادشهر، عید قربان را عید تقرب، بندگی، ایثار و ازخود گذشتگی دانست و ادامه داد: عید قربان عید عشق، اخلاص و گذشت از خواسته های نفسانی است.

 

وی تصریح کرد: خداوند دهه ذی الحجه را به ایام معلومات تعبیر کردند و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در روایتی فرمودند: «هیچ زمانی به عظمت دهه اول ذی الحجه نیست.»

 

حجت الاسلام شهابی بعد از حج قربانی را بافضیلت ترین عمل در روز عید قربان برشمرد و افزود: حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر مردم از ثواب قربانی کردن آگاه بودند قرض می کنند تا قربانی انجام دهند.

 

امام جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: خداوند می فرمایند فلسفه قربانی رسیدن به تقوا است، همچنین از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده که اعیادتان را با تکبیر زینت دهید و دو عید خود را با «لا اله الا الله» و «الله اکبر» «الحمدلله» و «سبحان الله» زینت بخشید.

 

وی با بیان اینکه مواسات و کمک به محرومان از برنامه های اصلی عید قربان است، تأکید کرد: یکی از حکمت های قربانی توجه به همنوعان  و محرومان است.

 

حجت الاسلام شهابی یادآور شد: عید قربان عید همدلی و مواسات است و تقرب الهی در عید قربان جز با انفاق، ایثار و همدلی ممکن نیست.

 

امام جمعه آزادشهر گفت: هر عمل نیکی که انسان را به خدا نزدیک کند قربانی است اما قربانی عید قربان انحصاری است و فضیلت خاص خود را دارد و ذره ای خدشه در اصل این کار نیست.

 

وی با بیان اینکه مستمندان در روز عید قربان چشم انتظار کرم مؤمنانه مؤمنان هستند، ابراز داشت: امیدواریم از هزاران نکته آموزنده ای که در قربانی نهفته است بهره مند شویم که یکی از آنها توجه به نیازمندان است.

 

حجت الاسلام شهابی متذکر شد: متأسفانه رسانه های جیره خوار معاند اصل  قربانی را زیر سؤال می برند، برای مثال می گویند به جای قربانی درخت بکارید و یا کارهای دیگر انجام دهید در حالی که از حکمت و برکات قربانی آگاه نیستند.

 

امام جمعه آزادشهر با تأکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند جای قربانی را بگیرد، بیان کرد: سنت الهی قربانی که در دوران حضرت آدم(علیه السلام) شروع شده و همه انبیاء و صالحین در انجام آن پافشاری داشتند و صدها حکمت و فلسفه در آن نهفته است با هیچ چیز برابری نمی کند و نمی توان چیزی را جایگزین آن قرار داد.

 

کد خبر 1077679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha