تقوا مانند طنابی است که آویخته و دستگیره آن بسیار محکم است

حجت الاسلام اکبری گفت: تقوا مانند طنابی است که آویخته شده و دستگیره آن بسیار محکم است و کسی که به این دستگیره محکم چنگ بزند نجات می یابد .

حجت السلام اله رضا اکیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: تقوا مهم‏ترین وسیله در سیر و سلوک معنوى و تقرّب به حضرت دوست است و خداوند می فرماید: دستگیره مستحکم در این دنیا که شما را از هوای نفس و دشمنان داخلی و خارجی و بلاها نجات بدهد، تقوا است.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی افزود: تقوا و پرهیز از محارم الهى از اهمیت والایى برخوردار است، و داراى آثار و برکات فراوانى در زندگى دنیوى و مقامات اخروى شخص متقى است.

 

وی خاطر نشان کرد: بدون تقوا رسیدن به هیچ مقامى امکان ندارد زیرا تا زمانى که نفس آلوده به چرک محرمات و گناهان است و تا مادامى که تابع هوس‏ها و لذت‏هاى نفسانى است و شیرینى آن در کام او خواهد بود و این پناهگاهی است که بلندای آن بسیار مرتفع است.

 

حجت الاسلام  اکبری تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا می شوند، این ها را خدا عزیز می کند نمونه آن امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی و  سردار سلیمانی است، این افراد این عظمت را در سایه تقوا به دست آورده اند.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به مصداق های تقوا  اظهار کرد:  در زندگی، امور بسیاری اتفاق میافتد که نیازمند شناخت حق از باطل و نیز عزم در عمل به خوبی ها و نیکی ها و تقوا ا ست. بنابراین، ما برای هر لحظه زندگی خودمان نیازمند الگوهائی هستیم تا براساس افکار و رفتار ایشان خود را بسازیم و انتخاب درستی داشته باشیم. معصومان)ع( در طول سه قرن  از زندگی خود بر آن بودند تا این الگوی فکری و رفتاری را در اختیار ما بگذارند.

 

وی در پایان گفت: تقوا مصادیق زیادی می تواند داشته باشد در زمانی که ما با بحران کم آبی، خشکسالی و بحران انرژی مواجهیم اسراف نکردن و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی یکی از مصادیق تقوا است که همه را به رعایت آن سفارش می کنم.

کد خبر 1078195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha