برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی هنر اسلامی در بین الحرمین

پنجمین نمایشگاه بین المللی هنر اسلامی به مناسبت عید غدیر با نمایش گذاشتن بیش از ۹۰ اثر هنری در منطقه بین الحرمین در کربلای معلی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از nashatat، موسسه امداد و توسعه «البدور المنیره» با همکاری بخش رسانه آستان حسینی متعلق به شعبه جشنواره ها و همایش ها، پنجمین نمایشگاه بین المللی هنر اسلامی را به مناسبت عید غدیر خم در منطقه بین الحرمین در کربلای معلی برپا کرد.

 

شیخ مهدی الحمدانی، رئیس موسسه امداد و توسعه البدور المنیره گفت: گروه هنری جوانان اهل بیت(ع) وابسته به موسسه البدور المنیره با همکاری آستان مقدس حسینی این نمایشگاه بین المللی را با شعار «الفن الشجرة العطاء» برپا کرده است. در این نمایشگاه بیش از 90 تابلو هنری از آثار هنرمندان شش کشور جهان علاوه بر عراق در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

الحمدانی افزود: 30 تابلو هنری از 90 تابلو متعلق به هنرمندان خارج از عراق و بیش از 60 تابلو متعلق به هنرمندان عراقی است. موضوع همه این تابلوهای هنری عید غدیر است.

 

در همین حال، «عقیل الشریفی» رئیس بخش رسانه آستان مقدس حسینی گفت: این نمایشگاه با مشارکت هنرمندان کشورهای کویت، بحرین، عمان، عربستان، پاکستان و ایران و عراق برپا شده است. آستان مقدس حسینی جوایر معنوی و غیرنقدی را برای شرکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی در نظر گرفته است که توسط موسسه امداد و توسعه البدور المنیره اهدا می شود.

 

وی افزود: جوان ترین هنرمند شرکت کننده در این دوره نمایشگاه حسن عدنان 13 ساله از عراق است که برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است. اثر هنری وی نمادی از بیعت امام علی بن ابی طالب(ع) است.

کد خبر 1080656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha