اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به معنی فیلترینگ نیست

آیت الله حیدری گفت: اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به معنی فیلترینگ و مسدودسازی اینترنت بین المللی نیست، براساس این طرح هیچ آسیبی به افرادی که در فضای مجازی مشغول هستند وارد نمی شود.

«آیت الله محسن حیدری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: معمولا کشورهای جهان در مرزهای جغرافیایی خود نیروهایی را قرار داده اند تا مرزهای خود را از هجوم دشمنان حفظ کنند و گزندی از سوی دشمن به آنها وارد نشود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در همین راستا همه کشورهای پیشرفته جهان برای حفظ و صیانت از مردم خود برابر توطئه های سایبری ضوابطی را تعیین کرده اند، اما متاسفانه در کشور ما این ضوابط وجود ندارد و فضای مجازی ما بی ضابطه رها شده است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به معنی فیلترینگ و مسدودسازی اینترنت بین المللی نیست اضافه کرد: بر اساس این طرح هیچ آسیبی به افرادی که در فضای مجازی مشغول هستند وارد نمی شوند، اجرای این طرح تنها برای صیانت از سوءاستفاده دشمنان از اطلاعات خصوصی مردم است.

 

آیت الله حیدری عنوان کرد: در این طرح آمده است که کشورهایی که سیستم مجازی گسترده ای دارند باید به تعهدات خود عمل کنند ادامه داد: در مجموع اجرای این طرح به نفع مردم و نظام جمهوری اسلامی تمام می شود، همانگونه که حفاظت از مرزهای جغرافیایی لازم و ضروری است صیانت از فضای مجازی نیز اهمیت دارد.

 

وی خواستار روشنگری بیشتر نمایندگان مجلس در خصوص این طرح شد و تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید شبهات موجود در اجرای طرح صیانت از فضای مجازی را بیان کنند تا آرامش روانی در افراد جامعه به وجود آید.

 

کد خبر 1080847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha