مسجد «الرزق» ، تنها مسجد تاریخی در «حِصن کَیفا» ترکیه با قدمتی ۶۱۲ ساله

مسجد «الرزق» واقع در منطقه «حِصن کَیفا» در استان باتمن در جنوب شرقی ترکیه ۶۱۲ سال پیش ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailysabah»، مسجد 612 ساله «الرزق» واقع در منطقه «حِصن کَیفا» در استان باتمن در جنوب شرقی ترکیه ساخته شده است.

 

مسجد الرزق در سال 1409 توسط  «ابوالمفاحر سلیمان» پادشاه ایوبی «حِصن کَیفا»  ساخته و تبدیل به یکی از محبوب ترین مساجد در این منطقه شد.

 

یکی از مهم ترین ویژگی های مسجد این است که مناره آن دارای پله های دوقلو است به این معنی که  دو نفر می توانند از پله های دوقلوی مناره بالا رفته و تا زمانی که به بالا نرسند یکدیگر را نمی بینند.

 

 

مسجد الرزق  که دوران ایوبیان به دلیل جابجایی در حال مرمت است اما کار مرمت آن در حال اتمام است.

 

«عبدالوهاب کوسن» ، شهردار «حِصن کَیفا» گفت که روند مرمت این مسجد در حال انجام است و انتظار می رود به زودی به پایان برسد.

 

وی مسجد الرزق را یک شاهکار توصیف کرده است که دارای یک معماری جذاب و دیدنی است.

 

کوسن با اشاره به اینکه مسجد الرزق یکی از آثار تاریخی است که در حال انتقال است گفت که در مرمت این مسجد 612 شیوه های جدید و مدرن هم به کار گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد که کار مرمت در مرحله پایانی خود است و سازه های جدیدی هم به مسجد اضافه شده است ؛ مناره مسجد به آن اضافه شده و کار درست کردن نما هنوز ادامه دارد.

 

به گفته «عبدالوهاب کوسن» خط و حروف های حک شده بر دیوار مناره مسجد بسیار گرانبها هستند و جلوه خاصی به آن بخشیده اند.

 

شهردار «حِصن کَیفا» با اشاره به اینکه کار روی این مسجد تقریباً به پایان رسیده است  گفت که نماز جمعه همانند گذشته در این مسجد برگزار خواهد شد.

کد خبر 1081739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha