تلاش دشمنان در راستای ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره حکومت صورت می گیرد

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه کشورهای مخالف حاکمیت ولایی و ارزش های دینی در راستای ناکارآمده جلوه دادن دین در کشورمان حرکت می کنند، گفت: تلاش دشمنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و ... بر علیه نظام اسلامی ایران صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۹ مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۰ سوره روم به همه انسان ها هشدار می دهد که «عاقبت افرادی که پی در پی گناه می کنند، از حرام خداوند پرهیز نمی کنند و با احکام و واجبات خداوند بیگانه هستند آیات خدا را تگذیب می کنند و نتیجه گناه پی در پی و خطا و بی توجهی به احکام خدا و شریعت اسلام تقابل با آیات الهی است».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: اینکه خداوند و ائمه اطهار دستور به تقوا و رعایت حلال و حرام می دهند به این دلیل است که انسانی که مرتکب گناه و خطا شد در نهایت به جای بسیار خطرناکی منتج خواهد شد.

 

وی به جنگ حضرت ابی عبدالله(ع) با جبهه نفاق و کفر اشاره کرد و یادآور شد: این جنگ به همین دلیل بوده که آنها گناه و خطا کرده و حقیقت را ندیدند، حضرت ابی عبدالله(ع) را تکذیب کردند و بر حقیقت ولی الله و حجت الله شمشیر کشیدند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: یزید و لشکریانش مورد لعن ابدی خداوند قرار گرفته و از سوی فرشتگان و مقربان درگاه الهی و بزرگان مدام لعنت به آنها گفته می‌شود.

 

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه امروز متاسفانه بعضی‌ها بی‌دین شده‌اند و راه یزید را در پیش گرفته‌‌اند، گفت: آنها که در برابر امام حسین(ع) قرار گرفتند، دین سطحی داشتند و با یک فشار و تطمیع در جا زدند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم لشکریان کفر و یزیدی را داریم که اخلاق، معنویت، عدالت و حاکمیت اولیای الهی را برنمی‌تابند و یک طرف هم جبهه مقاومت، عدالت و معنویت را داریم که رهبر آن ولی فقیه زمانه و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج به روز تجلیل از اسرا و مفقودین اشاره کرد و گفت: اسرای آل‌الله که در شرایط سخت بعد از شهادت امام حسین (ع) قرار داشتند و شهر به شهر و دیار به دیار آنها را می بردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز پزشک اظهار کرد: به همه این عزیزان به خصوص در شرایط سخت کرونایی تبریک می گوییم که بسیاری از آنها شهید خدمت شدند و برای دفاع از سلامت و جان مردم هستی خود را فدا کردند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید دستورات و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند، افزود: گونه‌های وحشی ویروس به میدان می‌آید و عادی انگاری کاری بسیار خطرناک است و باید هوشیار باشیم.

 

آیت الله حسینی به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: دولت نظام جمهوری اسلامی زیر سایه ولایت فقیه کار می‌کند و ثواب کار در این نظام بسیار بالاست.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: در جمهوری اسلامی زیر سایه ولایت فقیه کار کردن ثواب زیادی دارد و منحرف شدن و گناه کردن نیز عقوبت خواهد داشت، چرا که نباید نظام اسلامی را ناکارآمد کرد و اگر نظام ناکارآمد شد اسلام زیر سوال می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه نباید ریشه های حکومت های طاغوتی تقویت شود، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی و زیر سایه ولایت فقیه کار کردن اجر و ثواب بسیاری دارد.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر نظام اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناتوان شد، می گویند اسلام ناتوان است.

 

امام جمعه یاسوج همه تلاش های حکومت های طاغوتی و تلاش امروزی استکبار جهانی متمرکز بر ناکارآمدی اسلام در عرصه سیاست و حکومت است، کما اینکه در زمان امیرالمومنین و امام حسن(ع) هم دشمنان بر علیه اسلام و نظام اسلامی توطئه می کردند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا و کشورهای مخالف حاکمیت ولایی و ارزش های دینی در راستای ناکارآمده جلوه دادن دین در کشورمان حرکت می کنند، گفت: تلاش دشمنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و ... بر علیه نظام اسلامی ایران صورت می گیرد.

کد خبر 1086412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha