ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معدنی برای  توسعه خراسان جنوبی

ملانوری گفت: استفاده از ظرفیت های معدنی از محورهای توسعه استان است که به ما کمک می کند مشکلات مردم را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۴ شهریور) در سومین جلسه شورای راهبری مدیریت توسعه استان که به منظور تجلیل از دستگاه های برتر در ارزیابی عملکرد سال ۹۹ در قالب جشنواره شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: ما وظیفه داریم وقت، عمر،تجربه، جوانی و مهارت های خود را برای خدمت به مردمی که بهترین سرمایه‌های خود را در راه مکتب اسلام هزینه کرده اند، تلاش کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایام محرم یادآور قیام بزرگ عاشوراست و انقلاب اسلامی ایران نیز الهام گرفته از همین مکتب عاشورا است، گفت: تنها اهرمی که سبب شده این انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) و با دستان خالی در برابر رژیم سفاک شاهنشاهی به ثمر بنشیند، ایمان، اخلاص و تقوا است.

 

وی با تأکید بر اینکه عاشورا جز فرهنگ صبر، مقاومت و خدمت به معنای واقعی نیست، ادامه داد: امام حسین(ع) خود، خانواده و یارانش را به منظور بلند شدن قامت جامعه بشری برای نسل‌های آینده فدا کردند و پیکرشان بر زمین افتاد تا زمینیان، بلند شوند و قدر و مرتبه بگیرند.

 

ملانوری با اشاره به نقش و جایگاه خانواده شهدا و جامعه ایثارگران در پیروزی انقلاب و توفیقات نظام، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و جامعه ایثارگران که با گذشت و ایثار و با هیچ منتی در راه دفاع از انقلاب گام برداشتند، کم توقع ترین اقشار جامعه هستند لذا باید همه انرژی و توان خود را صرف خدمت به این افراد کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه فرصت خدمت را نعمتی بزرگ خواند و گفت: در این استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر زندگی می کنند اما توفیق خدمت به تعداد اندکی از افراد داده شده، بنابراین ما باید این فرصت را مغتنم بدانیم و در مقام قدرشناسی از این توفیق، تمام توان خود را در راه خدمت به مردم هزینه کنیم.

 

به گفته وی؛ خداوند، بیش از وسع ما انتظار ندارد اما کم فروشی در آن چه در توان داریم، بسیار ناپسند است.

 

ملانوری با اشاره به اینکه هدف از برپایی جشنواره شهید رجایی ارزیابی عملکرد مدیران و انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر است، گفت: این که تعداد انگشت شماری از مدیران معرفی می شوند، نشان از کم کاری سایر دستگاه‌ها نیست اما تلاش برخی مدیران بیشتر بوده است.

 

وی متذکر شد: ما در شرایطی خدمت می کنیم که تهدیدها، تحریم ها و خشکسالی استان، مدیریت را بسیار سخت کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه مدیران این است که با مطالبه اعتبارات ملی از ظرفیت های استان به خوبی استفاده کنند، عنوان کرد: ظرفیت های معدنی از محورهای توسعه استان است که به ما کمک می کند، زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، مشکلات مردم را رفع کنیم و سطح خدمات را بالا ببریم تا بهره مندی مردم از این خدمات ارتقاء بدهیم.

 

ملانوری با تأکید بر استفاده مدیران از ظرفیت های رسانه ای در راستای بیان اقدامات و عملکردها، افزود: دریافت نظرات مردمی و اطلاع رسانی به موقع اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد.  

 

به گفته وی؛ خراسان جنوبی، مراکز علمی غنی و بسیار خوبی دارد و ما می توانیم از ظرفیت فکری، علمی و تخصصی موجود در راستای مدیریت استان استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1088491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha