اصناف به عنوان اقتصاد خرد، توان کمک به نظام جمهوری اسلامی را دارند

هاشمی گفت: یک پنجم تولید ناخالص ملی را اصناف انجام می دهند و اصناف به عنوان اقتصاد خرد، توان کمک به نظام جمهوری اسلامی را دارند و باید مسئولان از قوانین صنفی به نفع اصناف حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمود هاشمی»، امروز (دوشنبه 8 شهریور) در مراسم رزمایش بزرگ کمک مومنانه بسیج اصناف فارس با محوریت «نذر نفس» گفت: انتخاب شهید «نوازالله رنجبر»، شهید شیرازی به عنوان شهید شاخص کشور مایه افتخار اصناف استان فارس است.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس افزود: اصناف مختلف فارس با تهیه آش سبزی، فالوده و بستنی، خدمات صافکاری، لوازم یدکی و ... در بحران کرونا به حمایت از کادر درمان پرداخته اند و با حضور موثر در رزمایش های کمک مومنانه از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا حمایت کرده اند.

وی اضافه کرد: این بار نیز در رزمایش «عاشقان ثارالله (ع)» شاهد تامین بیش از 160 کپسول اکسیژن، ۱۰ هزار بسته معیشتی و ۱۲۰ سری جهیزیه، ۴۰ دستگاه اکسیژن ساز، ۲۰۰ مانومتر، یکصد عدد اکسیژن ساز، ۶ هزار بسته لوازم التحریر و ۵۰ هزار بسته فرهنگی در سطح استان بوده ایم.

هاشمی تصریح کرد: اصناف باید به عنوان قشر عظیم و متعهد شناخته شوند که نسبت به نظام و رهبری همواره تعهد داشته اند و مورد بی مهری قرار نگیرند.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به اصناف تا سال قبل خسارت وارد شده و باید از اصناف حمایت شوند، اصناف به تمام اقشار خدمات می دهند و حبیب خدا هستند و دولت و شوراهای تامین باید از اصناف حمایت لازم را داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: اصناف ۳۰ درصد جمعیت کشور هستند و قوانین تصدی گری ناکارآمد نباید در خصوص اصناف وجود داشته باشد، لازم است تا امور به اصناف واگذار شود که نتایج خوبی در پی دارد و تصدی گری بی مورد باید در مقابل اصناف برداشته باشد.

وی تاکید کرد: یک پنجم تولید ناخالص ملی را اصناف انجام می دهند و اصناف به عنوان اقتصاد خرد، توان کمک به نظام جمهوری اسلامی را دارند و باید مسئولان از قوانین صنفی به نفع اصناف حمایت کنند و اقشار بسیج همواره نقش مهمی در پیشبرد مسائل جامعه داشته اند و بسیج اصناف نیز از همین موارد است.

کد خبر 1089719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha