بررسی برنامه خدماتی و امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی در آستان مطهر علوی

آستان مطهر علوی برنامه امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه مراسم اربعین حسینی را به منظور استقبال از زایران در حرم امام علی(ع) بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)،  کمیته عالی مدیریت مراسم اربعین امام حسین(ع) درآستان مطهر علوی نشستی را برای بررسی برنامه امنیتی،خدماتی و بهداشتی به منظوراستقبال از زایرانی که به زیارت حرم امام می آیند و از آنجا برای انجام مراسم اربعین در بیستم ماه صفر رهسپار کربلا می شوند، برگزار کرد.

 

استاد فاتح الکرمانی از اعضای کمیته عالی درباره اهمیت این نشست گفت: در این نشست برنامه تدوین شده آستان مطهر علوی برای استقبال از زایران اربعین حسینی بررسی شد. زیرا نجف اشرف نقطه آغاز راهپیمایی میلیونی به سمت کربلای معلی خواهد بود.

 

الکرمانی افزود: در این نشست چگونگی گروه بندی زایران و سازو کار ورود آنها به آستان مطهر علوی و رهسپار شدن آنها به سمت استان کربلا و ارایه راه حل هایی برای برطرف کردن موانع به منظور حرکت کامل میلیونی زایران بررسی شد.

 

وی با اشاره به برنامه بهداشتی و آموزشی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: وسایل ضد عفونی کننده در همه ورودی های آستان مطهر علوی قرار داده شده است و مراکز بهداشتی و پزشکی سیار و ثابت وابسته به بخش ایمنی شغلی و بهداشتی و محیط زیست و گروه تخلیه اضطراری برای وضعیت فوق العاده هنگام انجام مراسم اربعین و ازدحام زایران گذاشته شده است.

 

ریاست این نشست برعهده استاد رضوان صاحب رضا، رئیس کمیته اداری این آستان و رئیس کمیته عالی بود. در این نشست اعضاء و روسای بخش های مختلف آستان مطهر علوی از جمله بخش امور انتظامات، بخش امور خدمات، شعبه خدمات بانوان، بخش بازرسی الکترونیکی، بخش شهرک های زایران، بخش ایمنی شغلی و بهداشت و محیط زیستف بخش نظارت و ارتباطات، بخش روابط عمومی و شعبه داوطلبان شرکت کردند.

 

کد خبر 1092047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha