حوزه های علمیه، حجت در زمان غیبت امام زمان (عج) هستند

آیت الله دژکام گفت: حوزه های علمیه، حجت در زمان غیبت امام زمان (عج) هستند و وضعیت و جایگاه حوزه به عنوان یک نهاد دینی یک هزار و ۴۰۰ ساله باید به ویژه نسل جوان طلاب منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 20 شهریور) در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در فضیلت طلب علم از امیرالمومنین (ع) روایات بسیاری داریم و جهت گیری حوزه های علمیه برگرفته از سیره و سنت ائمه اطهار (ع) و قرآن مجید است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: مردمی بودن و ارتباط مستقیم و بی تکلف داشتن با مردم از رسالت های حوزه های علمیه بوده و اساس حوزه علمیه و طلبه شدن برای سربازی امام زمان (ع) است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: طلاب باید درس خود را به صورت جدی بخوانند تا فقیهی عالم شوند و بتوانند سربازی امام زمان (عج) را با ارائه خدمات عالی علمی و مردمی به نحو احسن به جا آورند.

وی تاکید کرد: در این ایام متاسفانه تخریب، علیه طلاب و حوزه های علمیه بیش از هر زمان دیگری شدت یافته در حالی که طلاب هیچ گونه حقوقی از دولت دریافت نمی کنند و از معمولی ترین و عادی ترین قشر جامعه هستند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: حوزه های علمیه، حجت در زمان غیبت امام زمان (عج) هستند و این حوزه ها حجت را بر خلق تمام می کنند و وضعیت و جایگاه حوزه به عنوان یک نهاد دینی یک هزار و 400 ساله باید به ویژه نسل جوان طلاب منتقل شود.

کد خبر 1093483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha