تقوا راه رسیدن به حیات حقیقی و راحتی مطلق در بهشت است

حجت الاسلام مدبر تقوا را راه رسیدن به حیات حقیقی و راحتی مطلق برای رسیدن به بهشت برین دانست و گفت: دنیا استراحتگاه نیست بلکه مزرعه‌ای است که انسان باید با زحمت، کاشت و برداشت داشته باشد.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به توصیه خداوند به بندگان در حدیث قدسی که می‌فرماید: «آسایش و راحتی خود را تا آخرت به تأخیر بیندازید»، گفت:  همه ما موظفیم برای راحتی و آسایش خود و افرادی که به نحوی در قبال آنها مسئولیت داریم و تحت تکفل ما هستند تلاش کنیم اما بزرگان دین به ما فرموده‌اند که نمی‌توانید این دنیا را تبدیل به بهشت کنید زیرا خدای متعال فرموده، راحتی و آسایش مطلق و همه جانبه و همیشگی در این دنیا میسر نیست.

 

امام جمعه جهرم افزود: سنت الهی بر این است که زندگی دنیا توام با سختی و دشواری باشد و این لازمه امتحان و بیداری و ساخته شدن ما انسانها برای آبادکردن دنیا و آخرت است.

 

وی با اشاره به اینکه از اینجا می‌فهمیم که بعضی ازاین مکاتب بشری کلاه سر بشر می‌گذارند و دروغ می‌گویند که ما زندگی بهشت‌گونه برای شما فراهم خواهیم کرد اینها فریب و نیرنگی بیش نیست، بیان کرد: پس چنین چیزی در دنیا امکان ندارد و نباید فریب این مکاتب بشری را خورد، این دنیا تبدیل به بهشت نخواهد شد و این سنت خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: خدای متعال در حدیث قدسی دیگری به حضرت داوود فرمود که من پنج چیز را درپنج چیز قرار دادم اما مردم جای دیگری سراغش را می‌گیرند و  آنها را پیدا نمی کنند؛ از آن جمله این که راحتی مطلق در بهشت قرار داده شده است و بعضی در دنیا به دنبالش می‌گردند و هرگز آن را پیدا نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این‌که ما چه دیدی نسبت به دنیا داریم و چقدر حقیقت دنیا را می‌شناسیم در نحوه زندگی و راحت یا غیرراحت زندگی کردن ما بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: خداشناسی، دنیاشناسی و معادشناسی برای همه لازم است که متاسفانه به نظر می‌رسد که به دنیاشناسی و این که ما واقعا چه توقع و انتظاری باید از این دنیا داشته باشیم کمتر پرداخته شده است.

 

امام جمعه جهرم عنوان کرد: بزرگان دین خیلی صریح حقیقت این دنیا را معرفی کرده و فرموده‌اند دنیا استراحتگاه نیست بلکه مزرعه‌ای است که انسان باید با زحمت، کاشت و برداشت داشته باشد مانند کشاورزی که  باید سرما، گرما، خارها، قحطی، کم بارندگی و آفت را تحمل کند تا به محصول برسد.

 

وی در پایان گفت: ما برای آسایش خود، اطرافیان و خوانواده‌مان باید تلاش کنیم اما این را باید بدانیم که به اینجا نیامده‌ایم راحت باشیم بلکه باید خود را به زحمت بیندازیم و با تقوا به حیات حقیقی و راحتی مطلق در بهشت برین برسیم.

 

کد خبر 1094041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha