مروری بر اخبار کوتاه مساجد استان زنجان

برگزاری نشست های سبک زندگی اسلامی، مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، کلاس های تابستانی و آموزش قرآن کریم عناوین مهم اخبار مساجد استان زنجان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، برگزاری نشست های سبک زندگی اسلامی، مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)، کلاس های تابستانی و آموزش قرآن کریم عناوین مهم اخبار مساجد استان زنجان است.

 

به همین منظور نشست روشنگری به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) با حضور دانش آموزان و والدین طرح شهید بهنام محمدی در مسجد امام محمد باقر(ع) زنجان برگزار شد.

این نشست در قالب الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و نقش والدین در تربیت فرزندان با سخنرانی حجت الاسلام موسوی، درب منزل شهید ایوب زلفخانی و در راستای کنگره شهدای ۳۵۳۵ استان زنجان اجرا شد.

 

در مسجد حسینیه پایین کوه زنجان نیز با حضور جمعی از خواهران مسجدی، دوره آموزشی خیاطی به منظور ایجاد اشتغال خانگی دایر شد.

این دوره آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان و اشتغالزایی خواهران مسجدی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

همچنین دوره اموزش روخوانی قران‌ برای حلقه کودکان توسط مربی قرآنی در مسجد امیرالمومنین (ع) زنجان تشکیل شد.

در این دوره آموزشی، کودن با قرائت قرآن کریم آشنا می شوند، آشنایی کودکان با روخوانی قرآن کریم به هدف ایجاد انس و الفت این قشر با قرآن کریم برگزار می شود. 

 

در مسجد موسی ابن جعفر(ع) زنجان نیز مراسم عزاداری بمناسبت شهادت حضرت رقیه(س) با سخنرانی  و مداحی حجت الاسلام حیدری به همراه  قرائت زیارت عاشورا و توزیع پذیرایی و پخت حلوا نذری برگزار شد.

کلاس مفاهیم و داستان های قرانی به مربی گری استاد مرتضی بیگلر در مسجد رسول الله خرمدره با هدف آشنایی بچه های مسجد با قصص قرآنی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

در مسجد جامع روستای نیماور زنجان نیز نشست سبک زندگی اسلامی با موضوع نماز و تفسیر آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» با استفاده ازاحادیث و کتب تفسیر و بیان احکام شرعی برگزار شد.

در راستای غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد و از سری برنامه های کنگره شهدای 3535 شهید استان زنجان هنر چرم دوزی به بچه های مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک امیرکبیر زنجان برگزار شد.

در مسجد صاحب الزمان(عج) زنجان نیز مراسم عزاداری بمناسبت شهادت حضرت رقیه(س) به همراه مداحی و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

 

کد خبر 1094446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha