آغاز مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان/ ۱۳۰ نفر به رقابت می پردازند

حجت الاسلام کوهساریان گفت: مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان گلستان از صبح امروز (سه شنبه ۲۳ شهریور) در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین «ابوالفضل کوهساریان» امروز (سه شنبه 23 شهریور) در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان گلستان با شرکت ۴۲۷ نفر از متسابقین در 10 رشته حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل، ترتیل، تحقیق، قرائت، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن و اذان  برگزار شد.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه این مسابقات در دو منطقه شرق و غرب استان گلستان برگزار شد، افزود: مرحله شهرستانی شرق استان در حرم امامزاده یحیی بن زید(علیه السلام) گنبد کاووس و غرب استان هم در حرم امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در هر رشته ای سه نفر به عنوان نفرات برتر مسابقات شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

حجت الاسلام کوهساریان اظهارداشت: در مرحله استانی که به مدت دو روز برگزار می شود، یکصد و 30 نفر از براداران خواهران برتر مرحله شهرستانی مسابقات به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: امروز (سه شنبه 23 شهریور) مرحله استانی مسابقات با حضور 60 نفر از برادران در امامزاده عبدالله (علیه السلام) با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده و در حال رقابت هستند و فردا (چهارشنبه 24 شهریور) نیز با حضور 70 نفر از خواهران برگزار می شود.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: نفرات برتر و اول این رشته ها به مسابقات کشوری که در مهر یا آبان ماه برگزار می شود راه پیدا می کنند.

 

وی در خصوص داوری این دوره از مسابقات نیز، گفت: در این دوره از مسابقات استانی تفکیکی از داوران بومی و داوران خارج استان حضور دارند که همه داوران این مرحله در طراز اول هستند و همه آنها مجوز داوری از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را دارند.

 

حجت الاسلام کوهساریان در پیان اهداف این مسابقات را کیفی گرایی و کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: سطح مسابقات خوب است و متسابقین هم راضی هستند.

 

 

 

کد خبر 1094546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha