آیت الله حکیم در ترویج احکام دین و قرآن موفق عمل کرد

حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی با اشاره به استقرار دفاتر آیت الله حکیم در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها گفت: این موضوع بیانگر آن است که ایشان در بیان و رساندن احکام دین و قرآن و ترویج احکام الهی موفق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال بنی هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ایام نزدیک به اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت عرض می کنم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به درگذشت آیت الله سید محمد سعید طباطبایی حکیم گفت: ایشان یکی از ارکان انقلاب عراق بوده است و سالیان سال زیر شکنجه های صدامیان بسیار مقاوم بود و طاقت آورد.

 

وی با بیان اینکه آیت الله حکیم ایمان محکم و استواری داشت و سالیان سال در زندان صدام به سر برد، افزود: وی از نوادگان بسیار عزیز آیت الله محسن حکیم هستند که دارای فضایل و مکرمت های اخلاقی بسیاری بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی خاطرنشان کرد: زمانی که عالمی از دار دنیا می رود، یقینا سلمه ای به وجود می آید که این سلمه به این سادگی ها پر نمی شود و باید سال ها بگذرد تا عالم عارفی که مردم نسبت به او شناخت داشته باشند به وجود آید.

 

نویسنده کتاب و پژوهشگر تصریح کرد: آیت الله حکیم یکی از استوانه های مراجع تقلید در نجف اشرف و عراق بودند و جزو مراجع مطرح محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به استقرار دفاتر آیت الله حکیم در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها گفت: این موضوع بیانگر آن است که ایشان در بیان و رساندن احکام دین و قرآن و ترویج احکام الهی موفق بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی تاکید کرد: جایگاه آیت الله حکیم در جهان اسلام به گونه ای بود که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید هر کدام به نوبه خود از ایشان تجلیل و تقدیر ویژه نمودند.

 

کد خبر 1094859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha