سیاست های تشویقی مالیاتی موجب تشویق سرمایه گذاران در فارس خواهد شد

قدرتی گفت: در نظر گرفتن سیاست های تشویقی سازمان امور مالیاتی و ایجاد امتیاز برای فعالان اقتصادی موجب تشویق سرمایه گذاران در استان فارس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا قدرتی»، امروز (دوشنبه 29 شهریور) در جلسه مشترک کمیسیون حمایت قضایی و کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی فارس گفت:  در نظر گرفتن سیاست های تشویقی سازمان امور مالیاتی و ایجاد امتیاز برای فعالان اقتصادی موجب تشویق سرمایه گذاران در استان فارس خواهد شد.

رئیس اتاق کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی بازرگانی فارس افزود: مسئولیت اجتماعی اولویت بسیاری از بنگاه ‌ها و سازمان ‌های اقتصادی است و برای فراگیر شدن آن راه زیادی در پیش داریم.

«مژگان جعفریان»، نایب رئیس کمیسیون حمایت قضایی اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: اگر فعال اقتصادی بتواند مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد موثرتر از زمانی است که این هزینه ها را به عنوان درآمدهای مالیاتی به خزانه دولت واریز کند و دولت این گونه فعالیت ها را انجام دهد.

«شهابی»، نماینده اداره کل امور مالیاتی فارس نیز در خصوص مشوق های مالیاتی نیز عنوان کرد: قبل از اصلاح قانون مالیات مستقیم، برای برخی بخش ها معافیت در نظر گرفته شده بود اما در ویرایش جدید همه معافیت ها با نرخ صفر وضع شده است.

«استوار سنگری»، نیز گفت: ماده132 قانون مالیات مستقیم از پرکاربردترین مواد مالیاتی در خصوص معافیت ها و حمایت ها و مشوق ها است اما عدم وضوح و موجز نبودن این قانون مهمترین مشکل آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز تاکید کرد: اگر پیشرفت سالانه افراد و تعاونی ها به‌ تصویب شورای پژوهشی دانشگاه ها و یا مراکز تحقیقاتی مربوطه برسد و ناخالص درآمد ابرازی حاصل از فعالیت‌های تولیدی و معدنی آنها کمتر از پنج ‌میلیارد ریال نباشد، حداکثر به میزان 10 ‌درصد مالیات ابرازی سال انجام هزینه مذکور بخشوده می ‌شود.

کد خبر 1096486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha