پروژه‌های یادمان شهدا در خراسان جنوبی تکمیل می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: تمام یادمان شهدای گمنام استان تا سوم خرداد ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» امروز (۳۱ شهریور) در مراسم افتتاح یادمان پنج شهید گمنام که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی در بیرجند برگزار شد، گفت: این یادمان شهدا با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۳۶ متر مربع، ارتفاع ۹ متر و با سازه فلزی هشت ضلعی احداث شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه پیمانکار این یادمان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بوده است، افزود: تمام هزینه‌های این یادمان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تامین شده است.

 

وی ادامه داد: قرارداد ساخت یادمان چهار شهید گمنام با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهرهای طبس، دیهوک، درح سربیشه و بیرجند با بسیج سازندگی منعقد شده است.

 

فلاحی با اشاره به اینکه یادمان شهدای گمنام بیرجند امروز به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: سه یادمان شهدای دیگر نیز در طول هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در ۵۸ نقطه استان شهدای گمنام تدفین هستند، گفت: تاکنون ۴۰ یادمان شهدا تکمیل شده و ۱۲ یادمان در حال ساخت است و برای احداث هشت یادمان هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

 

فلاحی بیان کرد: در سال جاری سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث یادمان شهدای گمنام استان اختصاص یافته است که با همکاری بسیج سازندگی و تعدادی از شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی شده که تمام یادمان شهدای گمنام استان تا سوم خرداد ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری برسد.

کد خبر 1097492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha