فراخوان دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد «روشنا» منتشر شد

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و فرارسیدن سالروز فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد «روشنا» برگزار می شود.

«شهاب ملکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و فرارسیدن سالروز فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد «روشنا» برگزار می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اجتماعی سپاه ناحیه مقاومت بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج، قرارگاه فاطمه الزهرا (س) و دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجدشهرستان بیله سوار اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این جشنواره در 3 بخش نمایشنامه نویسی، نمایش صحنه ای و نقاشی است.

 

وی اضافه کرد: موضوع های جشنواره نیز نگاه ویژه به شعار سال (تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها)، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، نماز، بهداشت و سلامت، زن وخانواده، سلامت اجتماعی و گردشگری، عترت و اهل بیت (ع)، کتاب و کتابخوانی، مسجد و کانون و مواسات و محرومیت زدایی است.

 

ملکی افزود: شرایط اختصاصی این جشنواره در بخش نمایشنامه نویسی با هدف ارج نهادن و تلاش برای ارتقاء امر نویسندگی نمایش در منطقه و خلق آثاری با قابلیت های اجرایی و نیز حمایت و ایجاد انگیزه در نمایشنامه نویسان و علاقه مندان به ادبیات نمایشی این بخش به صورت شهرستانی برگزار خواهد شد  و در بخش صحنه ای نیز رقابتی و مختص هنرمندان مسجدی شهرستان بیله سوار و جعفرآباد خواهد بود، اجراهای این بخش بعد از بازبینی در مساجد شهرستان به روی صحنه خواهد رفت و هر کارگردان می تواند تنها با یک اثر نمایشی در این بخش شرکت کند.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار عنوان کرد: گاهشماری جشنواره نیز آخرین مهلت ارسال متن 9 مهرماه، اعلام نتایج باز خوانی 14 مهرماه، بازبینی آثار 15 آبان ماه، اعلام نتایج 16 آبان ماه و زمان برگزاری جشنواره 27 الی 30 آبان ماه است.

 

ملکی اعلام داشت: آثار شرکت کننده ها صرفاً مختص نویسندگان ایرانی با اولویت نویسندگان بومی استان خواهد بود و به برگزیدگان در جشنواره، هدایای نقدی و لوح سپاس اهدا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاقمندان برای مشارکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرستان بیله سوار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیله سوار، دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ارسال و یا با شماره تماس 04532828764 اطلاعات بیشتری در خصوص این جشنواره دریافت کنند.

 

کد خبر 1098327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha