اجرای   پویش" ایران خانه حضرت رضا " با همت خادمیاران رضوی گیلان

شفیعی از اجرای پویش ایران خانه حضرت رضا با همت خادمیاران رضوی گیلان در ایام سوگواری آخر ماه صفر خبر داد.‌

«جواد شفیعی ثابت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از اجرای برنامه های متنوع در ایام سوگواری آخر صفر خبر داد و اظهارداشت: با برنامه ریزی آستان قدس رضوی، خادمیاران رضوی استان گیلان همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت امام رضا(ع) اقدام به فعالیت در پویش سراسری ایران خانه حضرت رضا(ع) با اجرای سه برنامه شامل نذر رضا و روضه رضا و نذر شفا کرده اند.‌


دبیر کانونهای خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه طرح روضه رضا (علیه السلام) با هدف ترویج معارف و سنت رضوی برگزار می شود گفت: تولید محصولات تبلیغی، معرفتی و همچنین پشتیبانی از مجالس و محافل مردمی نسبت به هدایت و حمایت از برنامه های مذکور است.


وی اذعان کرد: اجرای برنامه ها در دو بخش تدوین شده که بخش اول محافل روضه های خانگی و بخش دوم ؛ هیات مذهبی و مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) است.


شفیعی با بیان اینکه ۶۰ بسته متبرک از سوی آستان قدس رضوی در گیلان در بین هیئت ها توزیع می شود افزود: این بسته های متبرک شامل پرچم، چای، قند، برنج، نمک و گلاب متبرک و... است.

 


دبیر کانون های خدمت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی افزود: در ۱۷ شهرستان استان گیلان برنامه محوری در نظر گرفته شده است که در مرکز استان به مدت سه شب با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام و سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برنامه عزاداری مصادف با شب شهادت امام رضا (علیه السلام) در میدان شهدای ذهاب رشت همراه با پذیرایی شام انجام می شود.


شفیعی به اجرای طرح نذر شفاء اشاره و تصریح کرد: این برنامه با توجه به شرایط فعلی جامعه و با هدف ارتقای سلامت مردم به واسطه فعالیت گروه های مردمی و جهادی تدارک دیده شده و شامل پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم است.


دبیر کانون های خدمت رضوی در گیلان افزود: بیش از ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید ۷۰ راس گوسفند جهت توزیع در بین مناطق محروم و کمک به پخت غذا و اطعام در ایام سوگواری دهه آخر صفر در بین کانونهای خدمت رضوی شهرستانها توزیع گردید و بیش ۲هزار بسته متبرک نمک و نبات نیز در محافل مذهبی بین مردم عزادار توزیع خواهد شد.


وی همچنین گفت در ایام عید قربان نیز بیش از ۸۰ راس گوسفند از سوی خادمیاران قربانی توزیع گردید و در ایام عید غدیر نیز در طرح اطعام بیش از ۱۲ هزار پرس غذا در مناطق محروم استان توزیع شد.


شفیعی ثابت با بیان اینکه مردم استان گیلان عاشق اهل بیت(ع) بوده و علاقه ویژه ای به امام هشتم دارند اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا که سفر به مشهد مقدس کمتر شده است، مردم استان می توانند در طرح یاوران رضوی و با عنوان همه خادم الرضائیم با مشالرکت در طرح های خیر عام المنفعه نذورات خود را به حساب آستان قدس گیلان واریز کنند تا این مبالغ برای محرومان خود استان بنام مبارک امام رضا(ع) هزینه شود.

کد خبر 1102047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha