همدلی و همزبانی مسئولان کشور شرط اساسی برای رفع مشکلات مردم است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه همدلی و همزبانی مسئولان کشور شرط اساسی برای رفع مشکلات مردم است، گفت: گام مهم دیگر در افزایش تولید افرایش صادرات است، شرط اصلی در این راستا، تقویت روابط با همسایگان و ارتقاء نگاه به شرق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱۶ مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه ۷۲ کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که پروردگارا! جایگاهی وسیع برای او در سایه لطفت بگشای و از فضل و کرمت، پاداش مضاعف به او مرحمت کن! خداوندا کاخ پر شکوه او را از هر بنایی برتر ساز و مقام او را در پیشگاه خود گرامی دار! خداوندا! نور او را در سراسر جهان کامل گردان و پاداش رسالتش را پذیرش شهادت (و شفاعت در حق امت) و قبول گفتار او قرار ده! (چرا که او دارای منطق عادلانه و سخنان جداکننده حق از باطل بود، خداوندا! ما را در کنار آن پیامبر بزرگ قرارده، در جایی که زندگانیش خوش و نعمتش جاودان و آرزوهایش مطلوب و لذاتش خواستنی است، آن هم در کمال آرامش و نهایت اطمینان و توام با هدایای پرارزش!

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» در ادامه با اشاره به ضرورت جهش در تولید کشور، افزود: در سال 1397 پس از تشدید تحریم ها، شرکت های کره ای بدون هیچ اخطار قبلی، به یکباره فروش قطعات و تجهیزات به برخی تولیدکنندگان ایرانی که مشغول مونتاژ محصولات آن ها در ایران بودند را متوقف کرد، این اقدام آن ها، شوکی بزرگ به بازار وارد کرد و موجب افزایش قیمت چشمگیر و نایاب شدب برجی لوازم خانگی اصلی در بازار شد، در همان سال شورای هماهنگی سران قوا به تلافی این اقدام کره ای ها، «واردات برخی کالاها از جمله لوازم خانگی را با پایان سال 1400 ممنوع اعلام کرد».

 

وی با با بیان اینکه  این ممنوعیت به یکباره انفجاری در تولید داخلی ایجاد کرد، یادآور شد: قفل سوله های تولید متروك دوباره باز شد و شرکت های داخلی با استفاده از این فرصت، در جهت تولید و تامین، انبار داخلی اقدام کردند، در ماه های اخیر به دنبال اخباری مبنی بر ارائه مجوز اوفك به کره جنوبی برای تهاتر دارایی های ارزی بلوکه شده  ایران در این کشور با تجهیزات فنی و ماشین آلات، برخی از واردکنندگان به دنبال تسهیل روند واردات لوازم خانگی از دو برند مشهور کره ای بودند، این در حالی است که اصلا هیچ خبر قطعی و صددرصدی برای واردات لوازم خانگی وجود نداشت. با این حال همین اخبار غیررسمی موجب نگرانی تولیدکنندگان داخلی شد و با پیگیری آنها از دفتر مقام معظم رهبری و پاسخ ابشان عملا به موضوع بیش از جدی شدن، منتفی شد.

 

امام جمعه شهر چوار با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت و تولید داخلی، یک وطبعه ملی است، تصریح کرد: در عین حال صاحباب این صنابع باید بدانند که آنچه که تحت عنوان تداوم ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای اتخاذشده است، شرط لازم برای تقویت تولید داحل است اما شرط کافی، حمایت موثر و مشروط برای ارتقای کیفی محصولات و مشتری مداری شرکت های داخلی است تا این صنعت علاوه بر خودکفایی داخلی به بازارهای منطقه و جهان راه پیدا کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست  با تاکید بر  نوحه دولت به اولویت ها، ابراز کرد: برحی نشانه ها حاکی از امیدواری مردم به حل مشکلات و شکستن بن بست های ساختگی است، این چیزی است که نظرسنجی های محلی نیز آن را نشان می دهد، هماهنگی و هم افزایی قوای سه گانه در عرصه های محله، هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح های پیشگیری و رفع وقوع فساد در یکی دو ماه گذشته از جمله این نشانه ها است، این همدلی و همزبانی شرط اساسی و گام اول در رفع مشکلات مردم است.

 

وی تصریح کرد: انجام سریع واکسیناسیون و ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرك و تلاش مجلس و دولت برای تسهیل در صدور مجورهای کسب و کار و حذف امضاهای طلابی، اتخاذ سیاست درست در حل م،ذب سیمان؛ ار جمله کارهای اعتمادافزا بوده است، واقعیت این است که کشور ما در بین 180کشور دنیا، صدمین کشور در فراهم سازی شرایط کسب و کار است که این رده خوبی برای ایران اسلامی نیست.

 

امام جمعه شهر چوار در ادامه ابراز کرد: سفرهای استانی و حضورهای میدانی روسای قوا به خصوص سفرهای جمعه صبح رییس محترم جمهوری به استانهای مختلف و حضور در متن مردم به خصوص حاشیه نشینان و دردمندان جامعه از اقدامات اصلى است که در 8 سال گذشنه به فراموشی سپرده شده بود.

 

وی یادآور شد: گام مهم دیگر در افزایش تولید افرایش صادرات است، شرط اصلی در این راستا، تقویت روابط با همسایگان و ارتقاء نگاه به شرق است، سیاست درستی که دولت سیزدهم ایجاد کرده است، 15 کشور همسایه باید در اولویت این اقدامات باشند.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به سالروز هجرت پیامبر(ص) و واقعه ليلة المبیت، گفت: در بطن حادثه عظیم هجرت، واقعه ليلة المبیت و فداکاری بی مانند حصرت علي(ع) است که خداوند متعال این فضیلت سترگ را با نزول آیه ۲۰۷ سوره مبارکه بقرہ ستوده است، واقعیت این است که نمی توان به مسئله هجرت پرداخت و در برابر شان والای حصرت على(ع) و جانبازی ایشان، در راه تحقق اهداف پیامبر اسلام (ص) سر تعظیم فرود نیاورد، نقش حضرت امام على(ع) در شب هجرت تنها خوابیدن در بستر پیامبر(ص) نیست، بلکه بنا به گفته تاریخ نویسان شیعه و سنی، امام علی(ع) سه مسئولیت جدی دیگر نیز داشته است.

 

وی تصریح کرد: ادای دیون و بارگرداندن أمانتهایی که نزد پیامبر(ص) بوده است یکی از نقش ها بوده است، حضرت امام على(ع) پس از مهاجرت رسول اکرم(ص) در نقطه ای از مکه ایستاد و گفت: «هر کس به محمد(ص)، امانت و سپرده ای دارد، بیاید و ازما بگیرد»، مسئولیت دوم حضرت امام على(ع) عليه السلام حل و فصل امور مسلمانان مكه در نبود رسول اکرم(ص) بود. اگر چه در مدت زمانی اندک بس ار هجرت پیامبر(ص)، حضرت على(ع) به وی پیوست، ولی در همین فرصت، به مسلمانان رسیدگی می کرد.

 

امام جمعه شهر چوار در پایان خاطرنشان کرد: مسئولیت دیگر حضرت امام علی(ع) این بود که بنا به دستور پیامبراکرم (ص) می بایست زنان هاشمی به ویژه حضرت فاطمه زهرا(ع) و فاطمه بنت اسد، مادر بزرگوار حود و همجنین مسلمانانی را که تا آن روز هجرت نکرده بودند، با خود به یثرب ببرد.

کد خبر 1102670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha