صفر شدن جرایم خشن در گیلان/ کاهش ۳ درصدی تعداد جانباختگان

​سردار ملکی از کاهش ۲۰ درصدی جرایم فضای مجازی در استان گیلان در چند ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: باید دانش مردم در حوزه فضای مجازی ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیز‌الله ملکی» یکشنبه شب( 18 مهر) در گفت‌وگوی خبری هفته نیروی انتظامی را با شعار پلیس هوشمند، امنیت پایدار تبریک گفت و اظهار داشت: به همین مناسبت در سطح گیلان 70 برنامه پیش‌بینی شده که در حوزه‌های انتظامی، ترافیکی و خدماتی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان اولویت نخست ناجا را افزایش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس خواند و با بیان اینکه اقدامات زیادی در بحث رسیدن به پلیس در تراز انقلاب انجام می‌شود عنوان کرد: از طریق واحد عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات و فرماندهان نیروی انتظامی برنامه‌های جامعی برای این امر پیش‌بینی شده است.

 

سردار ملکی با تاکید بر اینکه در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم باید استانداردسازی رفتار پلیس شکل بگیرد تصریح کرد: حدود پنج سال از شکل‌گیری بحث استانداردسازی رفتار پلیس می‌گذرد و توانستیم در همین مدت به توفیقات خوبی نایل شویم.

 

وی وضعیت استان گیلان از حیث وقوع جرایم را برشمرد و ضمن اشاره به اینکه گیلان از حیث تقسیم‌بندی در بحث‌های امنیتی جزو استان‌های امن به شمار می‌رود اذعان کرد: مردم گیلان ولایتمدار و مؤمن هستند و استانی است که بیشترین حجم مسافر و گردشگر در تعطیلات و در همه روزها به مقصد آن انجام می‌شود.

 

فرمانده انتظامی گیلان این استان را از لحاظ وقوع جرایمی که امنیت روانی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد نیز استانی امن ذکر کرد و افزود: جرایم خرد، نزاع و تصادفات جرحی بیشترین مواردی است که ما در گیلان شاهد آن هستیم البته جرایم خرد از جمله معضلاتی محسوب می‌شود که کل کشور با آن مواجه هستند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه ستاد ناجا استان به 13 درصد نیرو رسیده و کوچک شده است از خدمت کردن تمامی نیروها در بخش صفی سخن گفت و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون گیلان نسبت به استان‌های همجوار خود که سرقت‌های خشن به بانک و طلافروشی و امثالهم را داشتند از این نوع سرقت‌ها نداشته است.

 

وی کاهش شکایت مردم از عملکرد پلیس در هفت ماهه نخست امسال را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: یکی از رویکردهایی که در چند سال اخیر مورد توجه پلیس قرار گرفته هوشمندسازی بوده است به طوری‌که در سطح کشور هر روز ما شاهد بهره‌برداری از سامانه جدید توسط پلیس هستیم.

 

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه با همکاری و تعامل با دادگستری گیلان تمامی پرونده‌های تشکیل شده پلیس به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال می‌شود گفت: استان گیلان در این حوزه رتبه نخست را کسب کرده است و همه رده‌های پلیس از طرح هوشمندسازی استقبال کردند.

 

سردار ملکی از انجام بازپرسی به صورت آن‌لاین در استان که سامانه آن امروز به بهره‌برداری رسید، خبر داد و عنوان کرد: با این کار علاوه بر اینکه دیگر شاهد مواردی مانند فرار متهم نخواهیم بود نیازی هم نیست که متهم به مرجع قضایی منتقل و تفهیم اتهام شود بلکه در همان مقر پلیس توسط بازپرس به صورت آن‌لاین سؤالات لازم از متهم پرسیده می‌شود.

 

وی معاونت اجتماعی را پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی اعلام کرد و با اشاره به اینکه این معاونت امروزه به جایگاه خیلی خوبی رسیده است تصریح کرد: ما با تمام اقشار مختلف جامعه، NGO ها، مساجد و ائمه جمعه ارتباط مستقیمی داریم و معتقدیم آگاه‌سازی مردم و آموزش همگانی از بار انتظامی استان کم می‌کند.

 

فرمانده انتظامی گیلان با اذعان بر اینکه جغرافیای جرم در فضای مجازی دیوار و حریم مشخصی ندارد وضعیت جرایم سایبری در استان را برشمرد و ادامه داد: اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی گیلان در حوزه فضای مجازی خوب است و قبل از آنکه جرایم بخواهد در صحنه وقوع پیدا کند توسط پلیس مهار می‌‌شود.

 

سردار ملکی از کاهش 20 درصدی جرایم در فضای مجازی استان گیلان در چند ماهه نخست امسال سخن گفت و با بیان اینکه باید دانش مردم در حوزه فضای مجازی ارتقاء پیدا کند گفت: خیلی از افرادی که در فضای مجازی در دام مجرمان گرفتار می‌شوند به دلیل عدم آگاهی از این فضا است.

 

وی استفاده از تجهیزات اپتیکی، رادارها و سامانه‌های پایش تصویری در مرزبانی استان گیلان را از جمله اقدامات خوبی که انجام شده است ارزیابی کرد و یادآور شد: تسلط، اشراف اطلاعاتی و مراقبت بسیار بالایی در حوزه مرزبانی گیلان در جریان است و حتی تا 50 کیلومتر خارج از مرز هم این پایش‌ها انجام می‌گیرد.

 

فرمانده انتظامی گیلان افزایش کشف مواد مخدر و قاچاق کالا در گیلان در هفت ماهه نخست امسال و جهش 60 درصدی در این بخش را متذکر شد و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در گیلان برخورد قاطع با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر است و از ابتدای امسال تاکنون 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است.

 

سردار ملکی انجام 380 مورد عملیات در هفت ماهه امسال توسط نیروی انتظامی گیلان برای پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و معتادان متجاهر را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضایی اقدامات خوبی در این بخش شکل گرفته است و برنامه‌های ما همینطور استمرار دارد.

 

وی با بیان اینکه شاهد کاهش سه درصدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی و تصادفات در استان گیلان هستیم تصریح کرد: انصافا در حوزه کرونا خدمات پلیس مغفول ماند زیرا از شروع بیماری کرونا بیشترین فشار روی پلیس بود و در سطح کشور چیزی حدود 70 نفر از کارکنان ناجا را به علت ابتلا به این بیماری از دست دادیم.

 

فرمانده انتظامی گیلان از جریمه کردن حدود 500 هزار خودرو به دلیل عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی توسط پلیس و برگردانده شدن 54 هزار خودرو پلاک غیربومی از ورودی‌های گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: روزانه تا پنج هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس گیلان 110 برقرار می‌شود که یک سوم آن منجر به عملیات می‌شود.

 

کد خبر 1103684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha