مجموعه غزل و نثر «محفل عشاق» با الهام از غزل حافظ سروده شده است

زارعی گفت: از خصوصيات شعر حافظ می توان به قدرت تصويرها اشاره کرد که کمتر به آن پرداخته شده و مجموعه غزل و نثر «محفل عشاق» با الهام گیری از شعر و غزل حافظ سروده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهناز زارعی»، امروز (شنبه 24 مهر) با اشاره به انتشار مجموعه غزل و نثر «محفل عشاق» در جمع خبرنگاران گفت: از کودکی به شعر علاقه خاصی داشتم و اشعار مولانا، حافظ، هوشنگ ابتهاج و شهریار را می خواندم.

نویسنده کتاب «محفل عشاق» افزود: بعد از مدتی نوشتن شعر و متن تصمیم گرفتم آثار خود را در کتابی با عنوان «محفل عشاق» مدون کنم و این کتاب شعر توسط انتشارات «نشر قلمکده» به چاپ رسید که شامل ۵۴ شعر در قالب غزل و ۵۴ متن است.

شاعره شیرازی اضافه کرد: داشتن خلوت با دل و خود برای نوشتن شعر کافی است و البته به استعدادی که در این زمینه  کمک کننده باشد نیز نیاز است و شخصا با قرار گرفتن در حال و هوای نوشتن شعر احساس آرامش می کنم.

وی با اشاره به علاقه خود به سبک های شعر سرایی بیان کرد: علاقه من به سرودن موجب شد در تمام قالب های شعری غزل، قصیده، ترانه و  شعر نو تجربه پیدا کنم.

زارعی ادامه داد: از خصوصيات شعر حافظ می توان به قدرت تصويرها اشاره کرد که کمتر به آن پرداخته شده و با الهام گیری از شعر و غزل حافظ این دفتر غزل را گشوده ام تا تصویر درستی از واقعیت ‌ها داشته باشم.

وی تاکید کرد: تصوير سازی  در غزل  کار آسانی نيست به خصوص وقتی که غزل بايد دارای محتوا نیز باشد و تصوير با آن زبان محکم و با لطافت‌ های ويژه شعر حافظ و با مفاهيم خاصش چيزی نزديک به اعجاز است که دنبال کنم.

زارعی با بیان تجربیات در مورد انگیزه و هدف خود از سرودن این اشعار گفت: از نوجوانی نوشتن را به صورت شعر و متن اما در قالب یک دل نوشته شروع کردم و اکنون به انتشار این کتاب رسیده ام.

خاطر نشان می شود، «محفل عشاق»، نخستین کتاب شاعر جوان و خوش ذوق شیرازی در بر گیرنده غزل و متون نثر «بهناز زارعی»، این شاعر جوان شیرازی متولد دی ۱۳۶۴ منتشر شد و در اختیار دوستداران غزل و ادبیات قرار گرفت و بخشی از اشعار وی در این کتاب به شرح زیر است:

«در محفل عشاقم و محبوب تو باشی

در جام دلم باده مطلوب تو باشی

گرعشوه گران دیده نوازی بنمایند

طنازی تو بینم و مقصود تو باشی

پنهانی اگر بر دل و جان راه گشودی

در دیده رسوا شده مشهود تو باشی

باطل، همه افسانه دلباختگی هاست

لیلی من و مجنون تو و مکتوب تو باشی

از این همه آشوب که خلق آمده بر جان

دلداده حیران من و مبهوت تو باشی

بر قبله کویت همه دم سجده گزارم

محتاج ستودن من و معبود تو باشی»

کد خبر 1105362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha