نقش مساجد در ترویج مهدویت

مهدویت و حکومت عدالت محور با رهبریت حضرت ولی عصر (عج) مهمترین و بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان است، زیرا دشمنان از کلمه مهدویت هراس داشته و همواره در جهت از بین بردن این تفکر گام بر می دارند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: دیگر وقت آن رسیده است که عنوان کنیم مساجد نقش محوری را در هر اموری در جامعه اسلامی ایفا می کنند و هرگاه مسئولیتی را برعهده فعالان مسجدی نهاده شد آن مسئولیت با موفقیت به سرانجام رسید.

 

در عصر حاضر که همه دشمنان اسلام برای نابودی دین حق کمر همت بسته اند مساجد می توانند خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام باشند، مهدویت و حکومت عدالت محور با رهبریت حضرت ولی عصر (عج) مهمترین و بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان است، زیرا دشمنان از کلمه مهدویت حراس داشته و همواره در جهت از بین بردن این تفکر گام بر می دارند.

 

فرهنگ انتظار در جامعه نهادینه شود

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار می کند: موضوع مهدویت مختص به یک مذهب یا دین نیست بلکه همه ادیان الهی براین موضوع اتقاق نظر دارند که مصلح جهانی ظهور خواهد کرد.

 

«آیت الله محسن حیدری» با بیان اینکه گفتمان مهدویت و ظهور منجی باید در نقطه ای از کشور و جهان عمومی شود می افزاید: مساجد باتوجه به پشتوانه مردمی که دارند می توانند با استفاده از ابزار فضای مجازی مهدویت و ظهور مهدی موعود را نشر دهند.

 

وی اضافه می کند: هرکس به میزان توان خود باید برای ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش کند، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام دریغ نمی کنند، مشاهده می شود که بسیاری از سریال ها و فیلم هایی که می سازند در جهت تخریب چهره الهی انسانی اسلام است که وظیفه مقابله با این دشمنان برعهده جوانان مسجدی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر با اعلام اینکه فرهنگ انتظار باید در جامعه نهادینه شود تصریح می کند: انتظار سازنده برای ظهور امام زمان (عج) هنگامی که مطرح می‌شود جامعه را دگرگون می‌کند و پیشرفت و تعالی و عزت مندی و رسیدن به آمال و آرزوهای ایده‌آل را برای ملت محقق می‌کند؛ اگر انتظار سازنده در جامعه‌ای وجود نداشته باشد خمودی و سکوت، سستی و بی‌خبری و بی‌حالی و لاآبالی‌گری حاکم می‌شود.

 

آیت الله حیدری در پایان خاطر نشان می کند: جامعه منتظر ویژگی هایی خاص خود را دارد، عدالت محوری، صداقت و برادری از مهمترین شاخصه های یک جامعه منتظر به شمار می آیند.

 

تبعیت از ولایت فقیه تمرین ولایت محوری برای دوران ظهور است

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به آیه 86 سوره هود مبنی براینکه «بقیه الله خیرلکم این کنتم مومنین» می گوید: خداوند وعده داده است که ولی خدا ظهور خواهد و دراین مهم هیچ شکی نیست.

 

«حجت الاسلام مرتضی همت پور» ادامه می دهد: در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) هر کس وظیفه ای دارد اما براساس آنچه که از امام زمان (عج) روایت شده، مهمترین وظیفه ما دعا کردن برای فرج ایشان است، زیرا برساس حیثی از امام زمان (عج) فرج امام باعث گشایش در کارها می شود.

 

وی با بیان اینکه نهضت قرائت دعای سلامتی و فرج امام زمان (عج) در مساجد اقدامی بسیار شایسته و ارزشمند است عنوان می کند: قرائت دعای سلامتی امام زمان باعث ارتباط بیشتر جوانان و عموم مردم با حضرت شود.

 

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ابراز می کند: یکی از نکته هایی که باید شیعیان نسبت به آن توجه داشته باشند بصیرت افزایی در زمنیه مهدویت است، ما عاشورا و وقایع آن را هرساله مرور می کنیم تا ولایت محور ی و امام محوری را برای ظههور حضرت حجت (عج) آموزش ببینیم.

 

وی یاد آور می شود: ما در حکومت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به این نکته باید توجه کنیم که تبعیت از ولایت فقیه  همان تمرین ولایت محوری برای ظهور است که این نکته را باید در همه امور خود مورد توجه قرار دهیم.

 

بنابراین باید عنوان کرد که برای موضوع مهدویت امروز جنگ سختی درگرفته است، در این جنگ که دشمن همه عزم خود را برای نابودی حق جزم کرده است، مساجد می توانند نقش بسیار محوری را در سطح بین المللی ایفا کنند زیرا مسجد از ابزاری همچون ایده های خلاقانه، نیروی جوان و انگیزه مضاعف برخوردار است.

 

کد خبر 1105481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha