افراط‌گرایی بهانه‌ای برای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب است

مولوی فاروقی بر هوشیاری مسلمانان تأکید کرد و گفت: متاسفانه دشمنان اسلام خشونت ها و افراطی‌گری ها را بهانه‌ای برای اسلام هراسی و جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مولوی «غلام حیدر فاروقی» امروز (۲۶ مهر) در دیدار جمعی از علما  اهل تسنن و تشییع استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز امت اسلامی بدترین دوران حیات خود را سپری می‌کند و خشونت‌ها، افراطی‌گری‌های دینی، کشتار بی‌رحمانه انسان‌های بی‌گناه و همه این جنایت‌ها توسط انسان‌های جاهل و نادانی انجام می‌شود که منتسب به اسلام هستند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه متاسفانه دشمنان اسلام این خشونت ها را بهانه‌ای برای اسلام هراسی و جلوگیری از گسترش اسلام در غرب قرار دادند، گفت: اگر این مسائل نمی بود همانطور که آمارها در گذشته نشان می‌داد روزانه ۲۰ هزار نفر فقط در آمریکا به اسلام می‌پیوستند.

 

وی در ادامه افزود: اسلام تنها دینی است که به مدارا و رعایت حقوق بشر توصیه کرده و رعایت حقوق بشری که در آن تجاوز به حقوق دیگران، ظلم و تبعیض قطعا حرام است.

 

مولوی فاروقی با اشاره به اینکه خیلی از قوانین حقوق بشری را در اسلام داریم که متاسفانه دشمنان ما به حقوق بشر اسلامی توجهیندارند، تصریح کرد: ریختن خون مسلمان، تجاوز به آبرو و حیثیت مسلمان، تجاوز به مال و ثروت مسلمان حرام است.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند اظهار داشت: مسلمان برادر مسلمان است و نباید به او ظلم کند، در جایی که نیاز دارد او را تنها رها کند و با نظر تحقیر و حقارت به برادر مسلمان خود نگاه کند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) که اذیت مسلمان را خداوند دوست ندارد و حرام کرده است، ادامه داد: پیامبر در روایتی فرمودند حتی کسی که غیرمسلمانی را اذیت کند من پیامبر خدا را اذیت کرده و کسی که پیامبر را اذیت کند، خدا را اذیت کرده و اینها قوانین حقوق بشری اسلام است.

 

مولوی فاروقی با ابراز تعجب و تأسف از کسانی که دم از اسلام می‌زنند اما انسان‌های بی‌گناه را در خانه خدا به شهادت می‌رسانند، گفت: باید مسلمانان بیدار باشند و تفرقه و اختلاف یکی از علت‌هایی که امروز این ناآرامی‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه در جهان ادامه دارد.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: امروز اگر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان با هم متحد و منسجم بودند آیا جرثومه فساد یعنی اسراییل می‌توانست در برابر مسلمانان مقاومت کند؟

 

وی با اشاره به این سیاست دشمن که تفرقه بینداز و حکومت کن، افزود: امروز این سیاست را دشمنان اسلام با تمام نیرو و هزینه‌های هنگفت پیاده می‌کنند و در کشورهای اسلامی عواملی دارند به هر نامی که باشد تا اینکه بتوانند بر آتش تفرقه دامن بزنند.

 

مولوی فاروقی با تاکید بر ضرورت بیداری و هوشیاری مسلمانان، گفت: اگر امروز سران کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر بودند و از آرمان‌های فلسطین و مظلومان جهان حمایت می‌کردند همانطور که جمهوری اسلامی حمایت می‌کند آمریکا و کشورهای غربی با همه سلاح‌های پیشرفته خود جرات نگاه کردن به مسلمانان را هم نداشتند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: دشمن در داخل کشورهای اسلامی عواملی را برای ایجاد تفرقه و اختلاف و کشتن برادران مسمان دارند تا اینکه بتوانند علیه اسلام و مسلمانان و بدنام کردن اسلام بهانه‌ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به دوری از قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص)، بیان کرد: اگر به قرآن و سیره پیامبر برگردیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم اختلافی باقی نمی‌ماند، دشمنان هم جرات نمی‌کنند به هر کشوری که بخواهند حمله کنند یا متاسفانه کشورهایی را وادار کنند با رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل ارتباط برقرار کنند.

 


 

کد خبر 1106076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha