پیامبر (ص)اسوه و الگو و سرمشق ماست/ وحدت یک تکلیف شرعی است

آیت الله نورمفیدی گفت: وحدت هم یک مسئله و تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ٣٠ مهر) در خطبه های نماز جمعه گرگان با تبریک هفته وحدت گفت: یکی از مسائلی که در مورد پیامبر قرآن مطرح کرده است، مقام سرمش و اسوه و پیشوا و مقتدای بشریت بودن است.

 

امام جمعه گرگان افزود: خداوند دو نفر را در قرآن اسوه و الگو معرفی کرده است، یکی حضرت ابراهیم و یکی هم پیامبر است.

 

وی ادامه داد: بنابراین همه ما مسلمانان وظیفه و تکلیف داریم که ببینیم که پیامبر ما چگونه بوده، ایمان و اخلاقش با مردم چگونه بوده و همه سعی کنیم که همه به او اقتدا کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه پیامبر اسوه است نه اسطوره، گفت: بعضی ها می خواهند پیامبران را به عنوان اسطوره معرفی کنند، اسطوره یعنی کسی که حسابش از ما جداست، آن چیزی که قرآن می گوید اسوه است یعنی پیشوا.

 

وی افزود: اسطوره یعنی دست نیافتنی ولی پیامبر(ص) اسوه ماست.
 

 

امام جمعه گرگان گفت: خیال نکنیم مسلمانی به نماز و روزه است بلکه باید به پیامبر(ص) نگاه کنیم و دنباله رو راه ایشان باشیم، پیامبر (ص) اسوه و الگو و سرمشق ماست و باید به رفتار پیامبر (ص) با مردم نگاه کنیم و همان گونه عمل کنیم،


وی اظهارداشت: وحدت هم یک مسئله و تاکتیک سیاسی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه این فرهنگ در جامعه و امت اسلامی جا بیفتد، گفت: اختلاف مذاهب نباید موجب این شود که مسلمانان به جان هم بیفتند.
 

وی افزود: دشمنان با توطئه ها و ایجاد جنگ های مذهبی به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی  هستند.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که آنچه دامی را که دشمن امروز پهن کرده مواظب باشیم و مسلمانان باید بیدار باشند.

کد خبر 1107413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha