احداث موزه جدید امام حسین(ع) در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع)

مدیریت آستان مقدس حسینی علام کرد: موزه جدید امام حسین(ع) در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) در جوار حرم امام حسین(ع) ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، دکتر علاء ضیاء الدین، ناظرموزه جدید امام حسین(ع) گفت: آستان مقدس حسینی قصد دارد در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) این موزه جدید را در چهار طبقه احداث کند.

 

ضیاء الدین افزود: این موزه شامل آثار، گنجینه های مهم قدیمی است که در حال حاضر داخل حرم امام حسین(ع) وجود دارد که هنوز از آنها پرده برداری نشده است. طبقه اول این موزه به اشیای باارزش و نفیس اختصاص خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبقه های دیگر برای نمایش اشیای دیگر اختصاص داده می شود. طراحی ها و دکورهای موزه از تکنیک ها و  روش های مهندسی مدرن است . این موزه  شامل نمایشگاه هایی خواهد بود که با روش های مختلف و مدرن درباره امام حسین(ع) روایت می کند تا زیباترین و باشکوه ترین تصاویر از طریق بازیدکنندگان این موزه به سراسر دنیا منتقل شود.

 

ناظر این موزه گفت: طبقه های این موزه دارای طراحی مهندسی بسیار بی نظیر است. سالن های بزرگ برای نمایش اشیای نفیس در این طبقه ها وجود دارد. این موزه شامل یک مجموعه اداری بسیار مهم برای نگهداری اشیای مهم و نفیس وقدیمی باارزش دارد. این آستان مقدس قصد دارد تا از افراد متخصص در این موزه استفاده کند تا از تجربه جهانی و بین المللی به منظور همکاری مشترک با آنها بهره مند شود . به طوری که این موزه به عنوان بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین در نوع خود باشد.

 

ضیاء الدین گفت: مساحت این موزه جدید شش هزار متر مربع خواهد بود و برای نمایش اشیای نفیس که متعلق به صدها سال پیش است، کفایت می کند.

کد خبر 1107694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha