وحدت، انسجام و یکدلی رمز بقای جهان اسلام و مسلمانان است

ماموستا قادری، گفت: وحدت، انسجام و یکدلی رمز بقای جهان اسلام و احترام به عقاید همه فرق اسلامی واجب است و مسلمانان نباید با تخریب یکدیگر فرصتی برای رخنه دشمن در بین مذاهب مختلف ایجاد کنند.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پاسداری از دین وظیفه ما است و برگزاری مراسماتی چون جشن میلاد یک نوع دفاع از پیامبر بزرگوار اسلام است که بارها شاهد توهین‌های مکرر دشمنان در گذشته و عصر امروز به آن حضرت بوده‌ایم.تا زمانی که به این صورت یکدل وحدت داشته باشیم دشمن نمی‌تواند به ما ضربه‌ای وارد کند.

 

 

امام جمعه پاوه افزود: تاریخچۀ جشن میلاد پیامبر بزرگوار اسلام در منطقۀ کردنشین به ۹ قرن پیش برمی‌گردد. در این ۹ قرن این جشن به صورت‌های مختلف ازجمله احسان به فقرا و ذکر دراویش و اطعام ایتام و جلسات سخنرانی برگزارشده وکه این سنت هنوز پابرجا مانده و جشن میلاد پیامبر بزرگوار در اورامانات جایگاه خاصی داشته است. در سال‌های ۵۶ و ۵۷ ما روحانیون جوان در شهرستان پاوه بیشتر نکات انقلاب و پیام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و قضایای دیگر را بیشتر در جشن میلاد به اطلاع مردم می رساندیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جشن میلاد رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و یک حیات جدیدی در جشن‌های ما وارد شد و در سال ۶۰ با اعلام فاصلۀ بین ۱۲ که نزد اکثر فقهای اهل سنت روز ولادت پیامبر اسلام است تا ۱۷ ربیع‌الاول که نزد قول اصح علمای آقایان اهل تشیع است به نام هفتۀ وحدت نام‌گذاری گردید و جشن میلاد بعدازاین اعلام هم عبادی‌تر و هم سیاسی‌تر شد.

 

ماموستا قادری تصریح کرد: در ٖآن ایام کسینجر وزیر خارجۀ وقت آمریکا که ۴۲ سال است از ما دست‌بردار نیستند، در طایف عربستان سعودی حاضر شد و در آنجا طرح اختلاف مذهبی را ریخت یک ماه بعد از جلسۀ کسینجر روزانه در رابطه با اختلاف بین شیعه و سنی صدها نوار و سی دی وارد منطقۀ ما می‌شد. ما روحانیون که در آن زمان اکثراً جوان بودیم در پشتیبانی از هفتۀ وحدت و محکومیت طرح کسینجر یک راهپیمایی در پاوه شروع کردیم به این هم قناعت نکردیم و سه نفر از روحانیون شورای روحانیت برنامه‌ریزی کردیم در اصفهان و قم و تهران سخنرانی کنیم و پیام اهل سنت مرز را به آن‌ها برسانیم. ملا عبدالرحمن رحیمی به اصفهان و ملا احمد بهرامی به قشم و بنده به تهران رفتم.

 

وی گفت: گروهی ۱۲ نفره از جوانان مدرسۀ علوم دینی پاوه را به نماز جمعۀ تهران بردیم  مرحوم ملا حبیب کریمی با دوستانش سروده‌ای خواندند  که مورد استقبال قرار گرفت و آنجا بود که  آمریکا در آن هفته اعلام کرده هفتۀ وحدت هفتۀ وحشت است. من هم آنجا گفتم راست است برای آمریکا وحشت است اما برای ما وحدت است. لذا استقبال مردم اورامانات خصوصاً شهر پاوه استقبال جانانه‌ای بوده است.

 

امام جمعه پاوه تاکید کرد:

کد خبر 1107963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha