وحدت رمز تحقق اهداف دین است 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: اگر مسلمانان بخواهند آنچه را که مذاهب و دین به آن دستور داده عمل کرده و به آن مقاصد و اهداف دست یابند باید وحدت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، گفت: اسلام برای ادیان آسمانی و الهی منادی وحدت است و همواره همگان را بر محور توحید و کلمه لا اله الی الله توصیه کرده و بر لزوم حفظ وحدت تاکید می کند.


امام جمعه جیرفت افزود: خداوند مسلمانان را در سوره مبارکه آل عمران مسلمان را به وحدت دعوت کرده و فرموده؛ مسلمین براساس توحید متحد شده و متفرق نشوید.


وی بیان کرد: در روایاتی از امام صادق (ع) است که فرمودند؛ همراه اهل سنت باشید، در تشیع جنازه آنها شرکت کرده و در هنگام بیماری از آنها عیادت کنید.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: با صرف نظر از آیات و روایات، سیره پیامبر اکرم (ص) و سیره امام صادق (ع)، عقل نیز حکم می کند مسلمانان برای رسیدن به اهداف مشترک و عالی با هم متحد شده و وحدت داشته باشند، از این رو در قانون اساسی و سخنان امامین انقلاب ما، به اندازه ای که بر مسئله حفظ وحدت تاکید شده به هیچ مسئله دیگری به این شکل توصیه نشده است.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که بازه از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده، اظهار کرد: این هفته نمادی از وحدت است که باید مورد توجه جدی همه فرق اسلامی و مذاهب شیعه و سنی باشد.


وی تاکید کرد: اگر مسلمانان بخواهند آنچه را که مذاهب و دین به آن دستور داده عمل کرده و به آن مقاصد و اهداف دست یابند باید وحدت خود را حفظ کنند.


حجت الاسلام تارم عنوان کرد: تفرقه به تعبیر روایات همچون گوسفندی است که از گله جدا شده و طعمه گرگ خواهد شد بنابراین هر فرقه ای که ساز  تفرقه زده و از جامعه اسلامی و خیل مسلمین جدا شود قطعا طعمه استعمارگرانی همچون آمریکا، صهیونیست ها و دیگر گرگ های جهان می شود.


امام جمعه جیرفت از وحدت مسلمین به عنوان وحدت یک اصل و استراتژیک نام برد و تاکید کرد: وحدت یک تاکتیک موقتی و یا یک شعار نیست، و چه شیعه به تعبیر رهبری شیعه انگلیسی و چه سنی آمریکایی که به دنبال اختلاف هستند همه اینها در عمل دشمن اسلام و مسلمانان هستند.


وی با اشاره به این که امروز شاهد کشتارهایی در سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و عراق هستیم، ابراز کرد: همه این کشتارها نتیجه اختلاف و تفرقه است و هر آن کس و یا گروهی که در ایجاد این اختلافات سهیم باشد، قطعا در خون به ناحق ریخته همه این مسلمانان شریک است.


حجت الاسلام تارم در خاتمه گفت: امیدواریم همه مسلمانان با تمسک به فرامین خداوند و پیامبر اکرم (ص) که همه مسلمانان را به وحدت دعوت کرده اند، از اختلاف بر حذر باشند و ان شاءالله به اهداف عالی اسلام که جامعه پر از عدل و داد، برادری، رحمت و برکت است دست یافته و از آثار شوم اختلاف که طعمه گرگ ها شدن هست، اجتناب کنند.

کد خبر 1108047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha