آزادی پنج بانوی زندانی جرایم غیر عمد در فارس با هزینه سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی

ابراهیمی گفت: : برای آزادی پنج بانوی زندانی جرایم غیر عمد بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و سه میلیارد و یکصد میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده و حدود ۶۰۰ میلیون پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (سه شنبه 4 آبان) در آئین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان های فارس گفت: با همت خیران نیک اندیش به سرپرستی خانم «داوودی جهرمی» پس از جمع آوری 400 میلیون تومان کمک این مبلغ به ستاد دیه استان فارس اختصاص داده شد.

مدیرکل زندان های فارس افزود: از ابتدای امسال جاری 270 نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه فارس شامل 257 نفر مرد و 13 نفر زن آزاد شده اند.

وی اضافه کرد: شاکیان پرونده های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند که 146 میلیارد تومان بدهی این افراد بوده که شکات از 69میلیارد تومان حق خود گذشت کرده و رضایت داده اند.

مدیرکل زندان های فارس اعلام کرد: همچنین یک میلیارد تومان توسط زندانیان تامین شده و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی استان موافقت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: 6 میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز توسط بانک های عامل به صورت وام قرض الحسنه تامین شده و مبلغ 400 میلیون تومان از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیران استان وستاد دیه کشور پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس با اشاره به آزادی زنان زندانی که به علت بدهکاری در زندان بودند، گفت: در میان برای آزادی یک مادر باردار زندانی که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می شوند بیش از150 میلیون تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: برای آزادی پنج بانوی زندانی جرایم غیر عمد بیش از سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده و سه میلیارد و یکصد میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده و حدود 600 میلیون پرداخت شده است که 400 میلیون تومان آن از طرف خانم «داوودی جهرمی» و همراهانشان و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: در مجموع 776 محکوم مالی در زندان های استان فارس متحمل کیفر هستند و فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد و مشارکت خیرین برای پرداخت بدهی زندانیان نقش موثری دارد.

وی با اشاره به خدمات رسانی تیم دندانپزشکی گروه جهادی «منتظران ظهور» در زندان های فارس گفت: این گروه جهادی هفته گذشته بیش از 2 هزار و 500 زندانی تحت معاینه و درمان کردند.

کد خبر 1109740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha