۱۲ پایگاه علمی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته پژوهش ۱۲ پایگاه علمی در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» شامگاه (۹ آبان) در جمع نخبگان شهرستان سرایان اظهارداشت: نگاه جهادی در عرصه علم، پژوهش و فناوری توسط نخبگان و بسیجیان یک ضرورت است.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به حمایت از نخبگان علمی در سرایان توسط مسئولان، گفت: حمایت از علم و نخبگان علمی برای کشور و انقلاب تولید قدرت کرده و موجب اقتدار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در عرصه علم کشور رو به جلو حرکت می کند، ادامه داد: در حوزه علوم کتابخانه‌ای رشد خوبی کرده‌ ایم اما در صنعت و تکنولوژی عقب هستیم و این موید این است که بین زنجیره تولید علم با صنعت، ثروت، اقتصاد و تکنولوژی فاصله زیادی داریم لذا تلاش ما این است که این زنجیره را به هم وصل کنیم و این مهم با توجه به ظرفیت های داخلی کشور مانند دانشگاه، شرکت های دانش بنیان و نخبگان علمی مسیر است.

 

فرخنده افزود: در نظام آموزشی وقتی وارد دانشگاه و مدارس می‌شویم، در روش های علم آموزی و تربیت و پرورش به صورت مطلوب حرکت نمی کنیم؛ اگر علم، پژوهش و فناوری را به عنوان سه ضلع در نظر بگیریم و علوم ما، کاربردی شود، مشکل اشتغال ما حل می شود.

 

وی علوم را در سه بخش «مهارت محور، پژوهش محور و تربیت محور» تقسیم کرد و با تاکید بر اینکه علم مهارت محور باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود، گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، سازمان علمی، پژوهشی و فناوری نقشه راه 10 ساله ای را ترسیم کرده است که براساس این حرکت کنیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: این نقشه هفت راهبرد دارد که طبق آن گفتمان علمی باید به گفتمان عملی جامعه تبدیل شود و استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکیلاتی نظام و وقف در عرصه علم در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم نیروی تراز انقلاب تربیت کنیم.

 

فرخنده گفت: همزمان با هفته پژوهش 12 پایگاه علمی در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد تا تربیت نیروی انقلابی و مدیران آینده هر شهرستان و استان توسط نخبگان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: استان خراسان جنوبی، امروز نیازمند مدیرانی جهادی و نخبگانی بومی است نه مدیرانی پروازی و غیربومی که در این راستا راهبرد بسیج علمی، تربیت نیروی انسانی با تاکید بر علم و پژوهش است.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خانه نخبگان علوم انسانی و علوم فنی می تواند برای احصای مشکلات و رفع موانع به شهرستان‌ها کمک کند؛ همچنین پردیس شرکت های دانش بنیان از شرکت های فناور و دانشور در عرصه های مختلف به خصوص مشکلات استان کمک مادی و معنوی می کند.


 

کد خبر 1111515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha