پرداخت ۶۰ درصد مالیات کشور توسط بخش صنعت انصاف نیست

رازقی گفت: انصاف نیست بخش صنعت با ایجاد ۸۰ درصد اشتغال کشور، بیش از ۶۰ درصد مالیات کشور را بپردازد و به واحدهای صنایع کوچک و متوسط ظلم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (چهارشنبه 12 آبان) در جلسه هم اندیشی طرح و بررسی مشکلات موجود در هیئت های حل اختلاف مالیاتی در اتاق بازرگانی فارس گفت: اجرای عدالت مالیاتی در کشور از انتظارات بخش خصوصی است ولی شاهد محدود بودن دایره دید دستگاه مالیاتی در کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: عدالت مالیاتی در اخذ مالیات اجرا نمی شود و در چشم دستگاه مالیاتی برخی از بخش ها دیده نمی شود البته بخش خصوصی باور دارد که کشور باید با مالیات اداره شود اما این کار باید با اجرای عدالت مالیاتی نیز همراه باشد.

وی اعلام کرد: چهار درصد مالیات کشور توسط اصناف، 12 درصد حقوق بگیران و بیش از 60 درصد از واحدها و صنایع کوچک و متوسط وصول می شود و این در حالیست که این واحدها بیشترین میزان ایجاد اشتغال در کشور را دارند.

رازقی ادامه داد: مسیرهای دستگاه مالیاتی کشور در دریافت مالیات صحیح نیست اما سامان دهی عدالت مالیاتی باعث کاهش بار مالیاتی تحمیل شده بر بخش صنعت و تولید خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: انصاف نیست بخش صنعت با ایجاد 80 درصد اشتغال کشور، بیش از 60 درصد مالیات کشور را بپردازد و به واحدهای صنایع کوچک و متوسط ظلم شود.

وی تصریح کرد: رونق تولید بیش از 11 سال مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد اما این مهم در حد شعار و تبلیغات بر سر برگ ادارات باقی مانده است.

رازقی افزود: کشور ما راهی جز رونق تولید ندارد و تولید و صادرات مورد توجه فعالان اقتصادی کشور است و تمام مشکلات امروز کشور ناشی از تحریم ها نیست بلکه به این دلیل است که در داخل کشور اقدامی برای حمایت از تولید و صادرات انجام نشده است.

وی  تاکید کرد: دفاع از بخش خصوصی و واحدهای کوچک و متوسط فعال، تولید و صادرات خدمت به کشور است و نمایندگان بخش خصوصی در هیئت های حل اختلاف باید برای حفظ واحدهای تولیدی حرکت کنند و قاضی را برای حمایت از تولید و صادرات همراه کنند.

کد خبر 1112469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha