علامه«حسن زاده آملی» واسطه الی الله بود/به دنبال مازندران سالم و پیشرفته هستیم

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: آیت‌الله«حسن حسن‌زاده‌آملی» (ره) به معنای واقعی کلمه ذوالفنون و واسطه الی الله بود، رحلت این عالم ربانی و مفسر قرآن کریم مصیبت بزرگی برای جهان اسلام ومازندران بوده است،فردی مانند ایشان به این زودی متولد و تربیت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۴آبان) در خطبه های این هفته نمازجمعه مرکز مازندران بیان کرد: همه شما نمازگزاران را به تقوا دعوت می‌کنم که بی‌تقوایی انسان را فقیر و ضعیف می‌سازد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: حضرت علی (ع) از آغاز دومین خطبه از همان نماز جمعه‌ای که خطبه اولش را در گذشته تفسیر کردیم با حمد و ثنای خداوند شروع کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: چهار دلیل برای حمد و ستایش خدا بیان شده، اول اینکه خدا نه تنها بی‌نیاز بلکه بزرگ‌ترین بی‌نیاز است، ما شاید توهم بی‌نیازی داریم و فقیر مطلق هستیم ولی خداوند تنها بی‌نیاز است، همه محتاج خدا هستیم، باید خدا را حمد کنیم.

 

خطیب جمعه ساری یادآور شد: دوم؛ نعماتی که خداوند به ما بخشیده بسیار بزرگ است، از توفیق حضور در نماز جمعه گرفته تا توفیق داشتن ایمان! اینکه خدا را شناختیم، خداوند در زندگی گاه بندگان خودش را گرفتار می‌کند که مقدمه یک تکامل و رشد است و امتحان الهی است.

 

این مسئول عنوان کرد: زندگی علامه «حسن حسن زاده آملی» را ورق بزنید با چه گرفتاری، اجاره نشینی و فقری در آن وجود داشت که مقدمه موفقیت‌ها بود،  موفقیت یعنی ناوهای دزدان دریایی در مقابل نیروهای ما اظهار عجز کرده و صحنه را ترک کنند، پس خداوند در زندگی گرفتاری‌هایی را به وجود می‌آورد که جنبه انتقامی ندارد بلکه مقدمه رشد است.

 

وی اظهار کرد: امام علی (ع) در آغاز یکی از خطبه‌های نهج البلاغه حمد را کلید یاد خدا بیان می‌کند اینکه هر چه بیشتر خدا را حمد کنیم فضائل خداوند نسبت به انسان بیشتر خواهد شد، خدای بزرگ هم در آیه ۵۹ سوره نمل بر پیغمبر اکرم(ص) دستور حمد داده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین بیان کرد: یکی از بهترین ذکرها کلمه "الحمدالله" است، چقدر زیبا است که هر وقتی نعمتی و یا گرفتاری به ما رسید این ذکر را به زبان بیاوریم، این‌ها درسی برای بندگان خدا است، ما ۱۷ رکعت نماز خودمان را با سوره فاتحه با حمد و ثنای خدا آغاز می‌کنیم.

 

خطیب جمعه ساری در خطبه دوم نماز جمعه ساری، اظهار کرد: امام باقر (ع) فرمودند که در مورد موضوعات مختلف همین مقداری که می‌دانید عمل کنید، اگر به آنچه که میدانید عمل کنید خداوند علم چیزهایی را نمی‌دانید را به انسان می‌دهد.

 

وی افزود: امام هشتم (ع) نامه‌ای به حضرت عبدالعظیم حسنی نوشتند با این مضمون که به شیعیان من سلام برسانید و اینکه به شیعیان بگویید که شیطان را به زندگی خودشان راه ندهند چه بسا قتل‌ها و روابط جنسی نامشروع وارد جسم و جان انسان شده و به فروپاشی خانواده‌ها منتهی شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های هفته، گفت: روز فرهنگ عمومی در پیش است که براساس الگوی اسلامی ایرانی معرفی شود و فرهنگ عمومی جامعه در خدمت صلح و توسعه باشد، نباید علم در خدمت دزدی و تخریب باشد نباید جنگ‌های نرم افزاری به‌وجود بیاورد تا کارت‌های هوشمند بنزین را هک کنند.

 

خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: نیروهای دفاع سایبری تحت عنوان "عصای موسی" ما توانستند جنگ سایبری صهیونیستی را به راحتی پاسخ بدهند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: روز کیفیت در پیش است ما از کمیت در کتب درسی خودمان زیاد صحبت کردیم، جامعه در کنار رشد علم باید از نظر کیفیت در همه زوایا رشد کند. علم برای توسعه کیفی محصولات به‌کارگیری شود.

 

وی اعلام کرد: امروز ۱۴ آبان به‌عنوان روز مازندران نامگذاری شده، اولین حکومت علوی در دیار علویان ۶ سال قبل از تولد امام زمان (عج) تشکیل شده است و در چهاردهم آبان ۲۴۳ شمسی و ۲۵۰ قمری در این دیار به وسیله ناصر کبیر تاسیس شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و اهل بیتی در این سرزمین به‌وجود آمده ما دنبال مازندران سالم و پیشرفته هستیم، امروز سالروز انتصاب حقیر در مازندران به‌عنوان خدمت‌گزار است، رهبر عزیزمان در حکمشان به بنده درخواست تقویت و شکوفایی استعدادهای مازندرانی و جریان انقلابی در استان را داشتند.

 

خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: بنده دو راهبرد "مازندران سالم" به این معنی که آسیب‌شناسی شود و دوم هم مازندران آباد و پیشرفته را برای خودم تعیین کردم. در جلسات خودم با اقشار مختلف، ظرفیت‌های مردمی و دستگاهی این مسیر را ترغیب می‌کنم.

 

وی به اربعین علامه «حسن زاده آملی» اشاره کرد و گفت: علامه حسن زاده آملی واقعا ذوالفنون و واسطه الی الله بود که قبل از ارتحال به خدا پیوسته بود، بهشت و جهنم امثال علامه حسن زاده آملی‌ها چیز دیگری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: برای علما فراق از خدا قهرکردن خدا قابل تحمل نیست یعنی آن جهنمی که خدا برای هشدار به انسانها از آن یاد کرده برای علما بدتر است، آن‌ها از ترس از دست دادن بهشت در دنیا زندگی عارفانه داشتند، به این زودی‌ها کسی همچون علامه حسن زاده آملی‌ها متولد نخواهد شد.

 

وی با اشاره به کلام امام راحل، تصریح کرد: راه اصلاح هر مملکتی فرهنگ آن است اگر فرهنگ درست باشد یک مملکت اصلاح می شود، حضرت فرمودند اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها بهتر است.

 

خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: دزدان دریایی نیروهای آمریکایی، کارشان به جایی رسیده که همچون دزدان سومالی بروند نفتکش‌ها را بدزدند و نفتشان را خالی کنند اما ضربه محکمی خوردند که برایشان مایه بی آبرویی شده کشتی که حامل نفت ما بود و ناوهای جنگی به‌وسیله قایق‌های تندروی ما منهدم شدند و جرات عرض اندام را نداشتند این لطف و عنایت خداست به آمریکا اعلام می‌کنیم در همه جا زمین، دریا و آسمان نیروهای شما را شکست خواهیم داد.

کد خبر 1113159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha