دولت‌ها و مجالس پیشین در عمل نسبت به مالیات و امور مالیاتی تعلل داشتند

سبحانیان با بیان اینکه دولت‌ها و مجالس پیشین در عمل نسبت به موضوع مالیات و امور مالیاتی تعلل داشتند، گفت: در عمل آنچه به چشم می‌خورد فقط وزارت اقتصاد در امور مالیاتی فعال و مطالبه گر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمدهادی سبحانیان، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد شب گذشته (دوشنبه 17 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره فرار مالیاتی علت و راهکارهای مقابله با آن با بیان اینکه دولت‌ها و مجالس پیشین در عمل نسبت به موضوع مالیات و امور مالیاتی تعلل داشته و جدیتی در رسیدگی به این امور نداشته اند. در عمل آنچه به چشم می‌خورد فقط وزارت اقتصاد در امور مالیاتی فعال و مطالبه گر است و دیگر دستگاه‌ها همتی در مدیریت امور مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی ندارند، با این حال پیش بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در وزارت اقتصاد نهایی و به کمیسیون اقتصادی ارسال شود.

 

وی با اشاره به اینکه با اعمال مالیات به مجموع درآمد‌ها می‌توانیم فقر را به صفر برسانیم و عدالت مالیاتی را گسترش و درآمد‌های مالیاتی دولت را افزایش دهیم بدون اینکه به مؤدیان مالیاتی فشاری وارد کنیم، گفت: ما جزو معدود کشور‌هایی هستیم که در آن فشار مالیاتی بر روی مؤدیان مالیاتی حقوقی بیشتر از مؤدیان مالیاتی حقیقی وارد می‌شود و این دقیقاً عکس عملکرد سایر کشور‌های دنیاست.

کد خبر 1114299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha