فعالان دینی و فرهنگی حضور جریان ساز در فضای مجازی داشته باشند/لزوم اتمام پروژه های نیمه کاره  مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امروز دشمن از ابزار مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغ استفاده می‌کند و ما هم بایدبا بهره گیری درست از این ابزار با نفاق در فضای مجازی مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۱آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران بیان کرد: همه نمازگزاران و خودم را به تقوا، پرهیزگاری، دینداری، رعایت حلال و حرام، صداقت و امامت که از آموزه‌های اصلی دین ما هستند سفارش و توصیه می‌کنم، خدا را باید شکر کنیم که ما را اینگونه راهنمایی کرده است.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: امیرالمومنان علی (ع) می‌فرماید؛ شکر می‌کنیم که به هدایت الهی ایمان می‌آوریم، برای هدایت الهی سه ویژگی؛ اول اینکه همیشه روشنگر است،  دوم اینکه دارای رحمت است، اگر هدایت الهی را بپذیریم هرگز سکوت نمی‌کنیم و از اوج عزت به ذلت درنمی‌افتیم و سوم اینکه هدایت الهی از استحکام برخوردار است و دارای سستی و پوسیدگی نیست.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: در مقابل هدایت الهی دلالت شیطانی قرار دارد، شیطان انسان را به بی‌راهه راهنمایی میکند در حالی که خدا انسان را به راه هدایت می‌کند، شیطان انسان را از نور به سمت ظلمت می‌برد، هر کسی که پیرو شیطان شد ذلیل و خار شد.

 

 

خطیب جمعه ساری یادآور شد: امروز آمریکا در جهان نقش شیطان را بازی می‌کند، تفاوت بین هدایت الهی با دلالت شیطانی بسیار است، متاسفانه گاه در فضای مجازی آنقدر تابلوهایی به سمت راه و رسم شیطانی نصب می‌شود سیل عظیمی از جمعیت هم به آن سمت می‌روند، در حالی که آن مسیر گمراه‌کننده است.

 

 

این مسئول عنوان کرد: الان در فضای مجازی خواسته‌های شیطانی طرفداران زیادی وجود دارد در حالی که در بخش راه درست تعدادی کمی از افراد حضور دارند، این نشان از کم‌کاری ما دارد پس در این حوزه باید بیشتر کار کنیم. متاسفانه امروز دشمن از ابزار مجازی برای سلطه فرهنگی و تبلیغ استفاده می‌کند و ما هم بایدبا بهره گیری درست از این ابزار  با نفاق در فضای مجازی مبارزه کنیم.

 

 

وی با اشاره سوره مبارکه انعام، اذعان کرد: هدایت از آن خدا است برای عاقبت‌بخیری باید در همین مسیر قرار بگیریم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در خطبه دوم، ضمن تاکید به توجه به تقوا، گفت: انسان در هر موقعیت و مقامی که باشد باز هم به تذکر و نصیحت نیاز دارد، پس حداقل هفته‌ای یک بار به خودمان رعایت اخلاقیات را گوشزد کنیم.

 

 

وی افزود: سالروز حجسته میلاد امام حسن عسکری(ع) در  روز یکشنبه پیش رو است، ایشان فرمودند به یاد چهار چیز زیاد باشید؛ یکی یاد خدا، دوم به یاد مرگ، سوم تلاوت زیاد قرآن و چهارم صلوات بر پیمغبر و آل پیامبر.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: سه شنبه آینده، سالروز ارتحال حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) بانویی که بارگاهش فضای معنوی را ایحاد کرده و در کنار آن حوزه علمیه‌ای شکل گرفته که آثار و برکاتش فراوان است، را داریم.

 

 

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه امروز سالروز شهادت سردار شهید تهرانی مقدم پدر صنعت موشکی ایران است، تاکید کرد: به فرموده امام راحل او سراپا اخلاص بود، همچنین سالروز ارتحال علامه جعفری و روز بزرگداشت علامه طبیعی به‌خاطر تفسیر " المیزان" و روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده که به فرموده رهبری گنجینه بزرگترین ثروت‌های بشر، مادر تمدن‌ها و نیز عصاره آن‌ها است.

 

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در پیش است، آثار ماندگار و باارزش همین قانون اساسی، نتیجه رحمت اهل بیت (ع)، علما و شهدا است، روز جهانی دیابت هم از مناسبت‌های هفته آینده است این بیماری در میان ما ایرانی ها شایع است، رعایت در این بخش بسیار ضروری و لازم است، الان هم با توجه به شیوع کرونا کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید بیشتر مراقب خودشان باشند، در کنار تزریق واکسن مراقبت لازم است‌.

 

 

وی خاطرنشان کرد: دیروز مراسم معارفه و تکریم استاندار مازندران برگزار شد، آقای حسین زادگان مرد کار و تلاش و فردی میدانی بود خدمات را انجام و پست را به آقای حسینی پور با سوابقی درخشان تحویل دادند برای استاندار جدید آرزوی موفقیت داریم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان اینکه متاسفانه در پوشش خبری این مراسم یکی از خبرگزاری‌های محلی استانی و یکی از خبرگزاری‌های ملی از تیترهای بدی استفاده کرده و ترکیب ناپسندی درست کردند، عنوان کرد: من انتظار دارم رسانه‌ها گزارشی درست داشته باشند صدا و سیما هم پوشش خوبی نداشت خلاصه‌گیری چندان فنی و گویا نبوده و نیست، چرا که در جلسه تودیع و معارفه سخنان اساسی بیان می‌شود که باید بیشتر بدان توجه شود.

 

 

خطیب جمعه ساری اعلام کرد شد: بنده به استاندار جدید که امروز هم در نماز جمعه حضور دارند امیدواریم حضورشان در این جمع ادامه‌دار باشد، توصیه‌ام این است که رویکرد و فعلی نگاه ما اقتصادی، عمران و درونی است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: توجه به مسئله شغل مردم، معیشت، رونق و جهش تولید ضرورت دارد و استاندار باید در کار خود ابتدا چهار پیوست؛  فرهنگی (به‌دور از تجملات و توجه به ظرفیت‌های داخلی و درونی)، پیوست عدالت، جوان‌گرایی (دشمنان برای دانش آموزان نخبه ما آغوش باز کردند) و پیوست جریان انقلابی را مدنظر قرار دهد‌.

 

 

وی تاکید کرد: استاندار جدید باید به طرح‌های نیمه تمامی که مهم هستند و هم به چند طرح کلان که ایجاد تحول می‌کنند و هم به گره‌های اصلی کار که مانع از پیشرفت استان شده و کلان‌پروژه‌های نیمه تمام بیشتر توجه کنند.

کد خبر 1115310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha