شریک مشکلات و سختی های مردم هستم/ پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری موجب تحول استان و شهرستان چوار می شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بنده سرباز ولایت و خادم مردم هستم و خود را شریک همه مشکلات و سختی های مردم می دانم، گفت: ملت ما ایستاده است سنت الهی این است که مشکلات هم رفع خواهد شد و الان هم زیرساخت های لازم برای پیروزی بر مشکلات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شامگاه(۲۳ آبان)  در جمع مردم شهرستان چوار در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر، اظهار کرد: حضور در جمع مردم شهید پرور شهرستان چوار، دیدار با بزرگان و معتمدان و خانواده های معزز شهدای این شهرستان توفیقی الهی است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با  اشاره به روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه هیچ کسی حق را ترک نکرد مگر اینکه ذلیل شد و هیچ کس به حق تمسک نکرد مگر اینکه عزیز شد، افزود: این روایت شاخصی را برای ما تبیین می کند که در زندگی طرفدار حق باشیم و مسیر بندگی خدا را انتخاب کنیم و در مقابل گمراهی و تفرقه بایستیم.

 

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مسیر حق را به رغم همه دشمنی هایی که داشت احیا کرد و در این مسیر ایستاد، امام راحل در دفاع از حق ایستاد، اکنون نگاه می کنیم که عزت امام راحل چگونه است و امروز مرقد آن حضرت، زیارتگاه مردم عالم است، جمهوری اسلامی برای احقاق حق و برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی و عدالت برپا شده و امروز خداوند متعال عزتی بزرگ به مردم ایران داده است.

 

امام جمعه ایلام  یادآور شد: افرادی که در زندگی فردی خود به دنبال حق هستند خداوند آنها را عزیز خواهد کرد، انسانی که می تواند اشرف مخلوقات باشد، حیف است که این سرمایه وجودی خود را از دست بدهد، انسان آفریده شده است که رضا و رضوان الهی را به دست بیاورد و باید از لحظه به لحظه عمر خود برای ایمان و عمل صالح تلاش کند و مسیر بندگی خداوند را طی کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: خداوند این توفیق را به ما داده است که در شرایطی قرار بگیریم که وجود ما برای اهتزاز پرچم اسلام در سراسر جهان تاثیرگذار است و این نعمتی بزرگ است، در شرایطی قرار گرفته ایم که دنیای کفر و الحاد و استکبار بر علیه انقلاب اسلامی قد علم کرده و خدا به ما کمک کرده پرچم انقلاب اسلامی روز به روز برافراشته تر و استکبار جهانی مانند کوه یخی در حال ذوب شدن است.

 

وی افزود: دشمنان تصور می کردند که با سختی هایی که ملت و مردم ما متحمل شدند، سختی های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم های استکبار جهانی،  ملت ما تسلیم خواهد شد، اما نتیجه معکوس گرفتند و با مقاومت ملت عزیز، در پرتو درس های امام حسین(ع) و محرم و رمضان، دشمنان به زانو درآمده و تهدیدهای دشمن، تاثیرگذار نیست، سختی هایی داریم و بهای سنگینی را پرداخت می کنیم، اما آنچه به دست می آوریم یعنی عزت، استقلال و سربلندی و تلاش برای حاکمیت قانون خدا، بسیار بالاتر است.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن تلاش می کند ما را از امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت(ع) جدا کند، دشمن تلاش می کند که ما را در شبیخون فرهنگی که ترسیم کرده، مدیریت افکار ما را در دست بگیرد و ما را از اسلام دور کند، اما ملت ما ایستاده است و سنت الهی این است که مشکلات هم رفع خواهد شد و الان زیرساخت های لازم برای پیروزی بر مشکلات وجود دارد.

 

حجت الاسلام  کریمی تبار با اشاره به اینکه شهرستان چوار، شهرستانی است که بزرگترین پالایشگاه نفت و گاز و ظرفیت غنی از منابع را دارد و ظرفیت گسترش منابع زیر زمینی نیز وجود دارد، گفت: مرز شهرستان ظرفیت خوبی است که ارتباطی با کشور همسایه عراق ایجاد و ظرفیتی برای ایجاد بازارچه مرزی فراهم شود و مصوباتی که در سفر ریاست جمهوری به استان تصویب شد امید است که هر چه سریعتر با انتخاب استاندار جدید، پیگیری شود و اگر این مصوبات اجرایی شود تحول چشمگیری در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر سامانه گرمسیری به بهره برداری برسد ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی استان آبی  و موجب تحول کشاورزی در منطقه و رونق اقتصادی در استان می شود، افزود: اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در حدود ۴ و نیم میلیارد دلار است و در مقایسه با سرمایه گذاری در استان تا قبل از این حدود ۷ برابر است و  ظرفیت های زیادی از جمله مسیر تردد زوار اربعین حسینی در استان وجود دارد که با مدیریت درست مشکلات استان و کشور قابل حل است.

 

امام جمعه ایلام  با تاکید بر پیگیری مسائل مطرح شده در این جلسه، ابراز کرد: بنده سرباز ولایت و  خادم مردم هستم و خود را شریک همه مشکلات و سختی های مردم می دانم و هر چه می توانم برای بپیگیری مشکلات مردم استان تلاش خواهم کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، تصریح کرد: یادواره شهدای شهرستان چوار برگزار شده و بنده توفیق حضور در این مراسم را پیدا نکردم، همانطوری که هفته گذشته در یادواره شهدای ایل خزل هم توفیق حضور را نداشتم، ما نسبت به شهدایی که برای ما عزت و افتخار آفریدند، مدیون هستیم و امید در آینده نزدیک، کنگره ملی سه هزار شهید استان با پیام مقام معظم رهبری، برگزار خواهد شد و با چراغ نورانی که شهدا برای ما گذاشتند تجدید میثاق خواهیم کرد. به همه شهدای کشور و استان و به ویژه شهدای ایل بزرگ ارکوازی و بولی درود می فرستیم و از خدا می خواهیم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

گفتنی است دیدار با خانواده های شهیدان صیدخانی و همتی، دیدار با حاج ابراهیم مظفری بزرگ خاندان ایل ارکوازی و از مصلحان و معتمدین شهرستان چوار، دیدار با مردم شهرستان چوار و گفت و گوی صمیمانه با مردم این شهرستان از برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به چوار بود.

کد خبر 1116238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha